Bruchterveld oefende vandaag tegen “die andere Tricolores” derdeklasser Avereest op sportpark De Balk.
Na 90 minuten kou werd de verkleumde toeschouwers een gelijkspel als eindstand aangeboden.

Bruchterveld trad vanwege veel afwezige spelers (weekendje weg, blessures, etc) aan met een mix van spelers van het 1e, 2e en de JO19.
Aan de aftrap stonden Huisjes; Otter, Marco van Laar (2e), Rob Lubbers (2e), Jesse Godeke (JO19);
Ramon Luisman (JO19), Niek Dijk, Julian Smit; Benjamins, Koen Dijk, Snippe.
Ook Avereest trad aan met de nodige invallers en wisselde evenals de gasten ook gedurende de wedstrijd veelvuldig. Toekomstig Bruchterveld-trainer Job Lamberink bleef bij de Avereesters aan de kant.
Hij en de toeschouwers zagen een erg rommelige wedstrijd. Veel energie en goede wil, maar slechts zo nu en dan van derdeklasse niveau.
Avereest opende de score na zo’n 10 minuten spelen. De niet ingespeelde Bruchterveld defensie zag er hierbij niet goed uit.  Het spel ging wat op en neer. Na een half uur spelen kreeg Benjamins een afgeslagen corner voor de voeten en zijn uithaal was de keeper te machtig.
1-1 was ook de ruststand. Een kwartiertje opwarmen was welkom.

Na de rust vooralsnog maar één wissel. Rienk van der Veen loste de verdienstelijk spelende Ramon Luisman (pijnlijke spieren) af. Een kwartiertje later mochten de gebroeders Dijk gaan douchen. Voor hen kwamen Nick van der Veen (na lang blessureleed) en Jarno de Weerd (2e) in het veld.
Hierna kreeg Avereest toch een veldoverwicht. Dat zo’n 10 minuten voor tijd dan ook de 2-1 viel, was niet echt verrassend.  Toch was het even later weer gelijk. Een lange bal van Lubbers op Jarno de Weerd, die glipte langs z’n man en voordat Benjamins zijn voorzet kon binnen schieten werd hij onderuit gelopen. Luuk benutte zelf de terecht toegekende strafschop feilloos.
Even later leverde de beste Bruchterveld-aanval zowaar de 2-3 op. Via Nick van der Veen kwam de bal bij Smit, die zich prima vrijspeelde en beheerst afrondde.
Jarno Otter, altijd de sportiviteit zelve, vond dit teveel van het goede en bracht met een curieuze terugspeelbal Huisjes zodanig in de problemen, dat de Avereest spits kon profiteren en de 3-3 eindstand kon noteren.
Een vermakelijke pot voetbal, niet echt goed, wel nuttig. Zeker de optredens van nieuwelingen Luisman en Van Laar stemden het publiek tot tevredenheid en bieden de trainer weer nieuwe opties, nu of in de toekomst.

Zaterdag 18 januari speelt vv Bruchterveld opnieuw een oefenwedstrijd, om 14:30 uur thuis tegen Daarlerveen.