VV Bruchterveld ging zo op het oog verder daar waar het vorig seizoen was gestopt, namelijk met zeer solide spel. Onder leiding van nieuwe trainer Stephan Boemendal was ook de competitiestart uit bij het 100-jarige DES in Nijverdal een prima uitvoering met een zeer verdiende overwinning als beloning.

Op het zeiknatte sportpark Gagelman waren het de gasten die vanaf het begin de wedstrijd dirigeerden. Meerdere kansen werden gecreëerd, maar telkens miste de afwerking of lag keeper John van Klompenburg in de weg, of de bal werd voor de lijn gekeerd dor een verdediger. Het soppige veld maakte het er ook niet gemakkelijker op.
Na een half uur kwamen de DES-ers wat meer uit hun verdedigende stellingen.
De eerste en enige echte kans voor DES werd gemist omdat Thijs Nijman een voorzet net voldoende beroerde, waardoor de linkerspits miste.
Vlak voor rust twee keer een prima aanval van de Tricolores door het DES centrum, de eerste ging nog via een verdediger over, maar de tweede poging was raak. Koen Dijk zette de aanval op, Maxim Muusse was de verlenger op Luc Roeleveld en deze was net ietsje eerder bij de bal dan van Klompenburg en de meer dan verdiende 0-1 was een feit.
De ruststand was op zich een wat magere afspiegeling van het werkelijke krachtsverschil.

Na de rust vooralsnog geen wijzigingen in de opstellingen. Bruchterveld bleef de bovenliggende partij en DES creëerde nu geen enkele kans meer. De jonge ploeg in opbouw ontbeerde simpelweg de kwaliteit en ervaring om het de Tricolores lastig te maken.
Deze bouwden de voorsprong logischerwijs nog uit naar 0-2, toen opnieuw een mooie combinatie door het centrum werd afgerond. Nu was het Rutger Dijk die de aanval opzette met z’n broer Koen en zelf afrondde met een halve volley.
Hierna werd er aan beide kanten nog wat gewisseld, maar echte grote kansen bleven uit.
Arbiter Dick Beldman had de partij goed onder controle en was zelfs met z’n 75 jaar nog steeds knap op balhoogte en kon terugzien op een goede fluitpartij, al liet hij tot twee keert toe ten onrechte z’n assistenten voor paal staan. Les voor de ervaren Beldman: wees zuinig op goede en eerlijke assistenten, ze zijn zeldzaam!

Een zeer prettig begin voor de ploeg van Boemendal, drie punten in een uitwedstrijd, zeker als je beseft dat er een versterkte degradatie wordt doorgevoerd dit seizoen. Dus zorgen dat je minimaal bij de eerste 8 eindigt.
Volgende week komt het sterke Hellendoorn naar de Noppenweide. Een nieuwe graadmeter voor de Tricolores.

Het korte interview met Stephan Bloemendal zie je op Tricolore TV.

Hier de link na de DES website waarop veel foto’s te zien zijn: https://www.vvdes.nl/fotoalbum/1306-des-1-bruchterveld-1-0-2

HR