Bruchterveld opende de nieuwe competitie met een uitwedstrijd bij ON Almelo. Op papier een zware tegenstander. In de praktijk bleek dit ook zo te zijn. De oranje-hemden waren eigenlijk op alle fronten beter, maar toch waren er ook delen van de wedstrijd dat de Tricolores minimaal gelijkwaardig waren, alleen vergaten ze te scoren.

ON begon deze wedstrijd overtuigend. De ploeg herbergt veel kwaliteit en heeft met spits Alain Goury (ex-DETO) een prima nieuwe “aankoop” gedaan. Met veel beweging en snelheid werden de Tricolores op eigen helft vastgezet. Deze kwamen nauwelijks aan aanvallen toe in het eerste kwartier.
De gasten ontsnapten twee keer aan een vroege achterstand. Maar net toen diezelfde gasten wat beter in het spel kwamen viel toch de 1-0. Goury was in de 16 meter ongrijpbaar en schoof de bal onder Kevin door. Technisch zeer knap werk.
De enige kans die Bruchterveld in de eerste helft kreeg was ook meteen een levensgrote. Luc Roeleveld nam een vrije trap snel en bereikte Lesley op de Haar die zich vrij speelde en alleen voor de keeper verscheen. Helaas trof hij het uitgestoken been van de doelman. Aan de andere kant zwijnden de Tricolores nog een paar keer en vlak voor rust redde Kevin schitterend.
Zo kwam de rust met 1-0, terwijl het ook nog 1-1 of 4-1 had kunnen staan.

De rust had de gasten goed gedaan. Ze begonnen veel beter aan de tweede helft dan de ON-ers.
Bruchterveld speelde zich met flair en veel inzet richting het doel van ON. Al na één minuut leek de 1-1 een feit. Op de Haar sleepte de bal over de laatste linie en vond de doorgelopen Rutger Dijk, die de bal over de uit z’n doel gekomen goalie lobde. De bal viel echter helaas bovenop de deklat.
Meteen erop een duidelijke handsbal van een ON-er in het strafschopgebied aan de andere kant, scheids Meijer wuifde het appèl ten onrechte weg en liet de speler doorgaan, gelukkig was z’n afwerking niet zuiver.
Na 54 minuten zette Op de Haar met een steekpass Luuk Benjamins vrij voor de keeper, helaas ging z’n harde schot net over. Meteen erop was Luuk er bij door en haalde de nr. 15 hem neer met een gele kaart als gevolg en wèg kans.
Met nog een half uur te spelen kwam eerst Niels voor Maikel en even later ook Koen Dijk voor Luuk.
Ondanks het feit dat ON de betere ploeg was, was tot de 69e minuut de gelijkmaker nog steeds mogelijk. Maar toen viel de 2-0. Een corner werd op de zestien meter gespeeld naar de wel erg vrijstaande Mauro Lodde, de manier waarop hij de bal in de kruising kegelde was echter fraai.
Je zag de koppies bij de Tricolores wat naar beneden gaan en de ruimte werden groter. Er ontstond meer ruimte voor de de counter voor ON en met die rappe spelers is dat dodelijk. Ondanks dat ze niet alle kansen benutten gingen er nog wel twee in van Koetsier en Hendriks. Op de Haar kreeg op slag van tijd nog een grote kans de eer te redden, maar zijn vreemde schot ging voorlangs.
Zo werd het toch nog een ruimte 4-0 zege voor de ON-ers, waar de wedstrijd ook in 8-4 had kunnen eindigen gemeten naar het aantal echte kansen aan beide zijden.

Een terechte overwinning voor ON gezien het krachtsverschil. Geen schande voor de Tricolores die hun huid duur verkocht hebben tegen deze titelkandidaat. Het was uiteraard mooier geweest indien een paar van de grote kansen benut waren geweest en feitelijk had dat ook gemoeten. Had dat dan een punt opgeleverd? Waarschijnlijk niet, maar we zullen het nooit weten.
A.s. zaterdag komt de verrassende mede-koploper Mariënberg (4-0 tegen Bergentheim!) naar de Noppenweide. Met dezelfde inzet en wedstrijdmentaliteit moeten er tegen de rood-zwarten de eerste punten behaald kunnen worden, maar dan moet de bal wel in het netje natuurlijk.

Opstelling:
Kevin op de Haar;
Nick vd Veen, Rienk vd Veen, Thijs Nijman;
Julian Smit (74’ Niek Dijk), Luc Roeleveld, Maikel Ros (59’ Niels Lubbers), Rutger Dijk, Jesse Godeke;
Luuk Benjamins (66’ Koen Dijk), Lesley op de Haar.

HR

Foto’s van Jan van der Veen