Zaterdag a.s. spelen de Tricolores wedstrijd nummer 12 in de 3e klasse, tegenstanders zijn onze vrienden uit Marienberg, op Sportpark Westerpark zullen we om 14.30 uur aftrappen onder leiding van scheidsrechter E.R Aukema.

Het is een heuse streekderby tussen de nummer 7 en 8 van de competitie. De ploeg van trainer Visscher draait tot dusver een prima seizoen, het jonge team presteert naar behoren en pakten al de nodige punten. 19 punten is een aantal waar men in Marienberg trots op kan zijn, tot nu toe kreeg men nog maar 11 doelpunten om de oren, verdedigend en keepend staat het daar goed kun je concluderen. Aanvallend weet men wat minder snel het net te vinden, maar een 1-0 is ook 3 punten, basta…!
Zaterdag werd er weer eens ouderwets gelijkgespeeld tegen SVVN, dat is al 25 jaar zo dus verrassend was dat niet, een overwinning daar hebben de Rood-Zwarten wel weer zin aan…

Elke week lees ik het verslag van de Mainbarg-reporter, prachtig geschreven trouwens, wou dat ik dat kon, opvallend is wel tijdens die “hersenspinsels” dat in alle verslagen elke week Bruchterveld wel een keer voorbij komt, altijd positief dat zeker…., maar het zal toch niet zo zijn dat we al in die koppies van die Mainbargers en Dorgelo zitten….prachtig om in elk verslag aangehaald te worden hoor, maar ”ie ziet er d’r met zien all’n toch nie teeg’n op doar…mooi da’j d’r bint lees ik altied…. zoaterdag toch ok…?  😂😉

Bruchterveld had afgelopen zaterdag weinig in de spreekwoordelijke melk te brokkelen tegen titelkandidaat nummer 1 ON, tot aan de rust konden we het nog aardig bijsloffen maar in de tweede helft was er duidelijk een klassenverschil zichtbaar, maar goed terugkijken levert, behalve wat leermomenten, weinig op. Zaterdag staat ons een flinke klus in Marienberg te wachten. Trainer Lamberink kan, hoop ik, over een fitte complete selectie beschikken, die zullen wij zeker nodig hebben. Graag willen we aansluiting houden bij die middenmoot en wat meer afstand nemen van die ploegen onder ons, rustig ons eigen spel spelen, juist even gas geven wanneer dat moet en kan, en zeker met de juiste wedstrijdinstelling spelen zoals ze daar in Mainbarg ook altijd doen.
Ik voorspel een kleine overwinning voor de Tricolores, gewoon om 17.00 uur, sneaky met de puntjes in de tas langs het kanaal weer op ons mooie Bruchterveld aan….!! Succes…!!

“Doar mut op an “

BS