Voor de trouwe lezers van de verslagen van ‘t Twidde, ja het klopt! Er is verzaakt…
In teamverband moet je niet met vingers gaan wijzen, maar ik kan u verzekeren dat deze persoon een slinger aan ons rad van avontuur heeft gegeven en dat er een flinke boete is uitgedraaid.

Vergeef me als de zinnen/stukken wat onsamenhangend kunnen zijn maar ik probeer u zo kort en krachtig mogelijk bij te praten.

Beginnend met de laatste wedstrijd van de competitie 2e klasse voor de winterstop, thuis tegen DVC Dedemsvaart 2. De wedstrijd hiervoor tegen Hberg85 werd met 1-1 gelijk gespeeld en daarom was de wedstrijd tegen DVC om des keizers baard. Tuurlijk wil je zo’n laatste wedstrijd wel in winst omzetten en dat deden we met verve. Er werdt met maarliefs 5-0 gewonnen door doelpunten van Jonne 2x (laatste man, jawel), Jorben, Martijn en ‘’good old’’ Jarno Otter. Zo eindigden we op een 3e plaats in de 2e klasse, ja echt, 2E KLASSE!!! 3e plaats? Ja echt, 3E PLAATS!!!
Dit is voor Bruchterveld begrippen erg knap zeker als je ziet tegen welke opponenten we allemaal hebben moeten strijden. ….. *zie stand foto.

Doelpuntenmakers: Milan7x, Bas5x, Luuk3x, Richard2x, Niels2x, Jorben2x, Jonne2x, Berjan1x, Jarno1x & Martijn1x

Assists: Bas6x, Luuk3x, Niels3x, Jonne2x, René1x, Richard1x, Rob1x, Hans1x, Jorben1x

Clean sheets: Kevin4x

Door deze 3e plaats zijn we met de bovenste 5 teams gehusseld met andere 2e klassers en zitten we nu in een promotiepoule van 8 teams waarin de beste 2e klassers promotie kunnen afdwingen naar de 1e klasse.

Start competitie na de winterstop;

Kerst en oudnieuw zijn achter de rug en de promotiepoule is bekend. Er zijn 3 nieuwe teams bijgekomen. Één van deze teams kregen we gelijk als eerste competitiewedstrijd, namelijk, Den Ham 2.
Gelijk konden we onze borst nat maken want Den Ham was ‘’kampioen’’ geworden voor de winterstop door maar één keer te verliezen. Op zaterdag 28 januari was het dan zo ver. Messen geslepen en lekker op ons eigen hobbelige hoofdveld wat de meesten wel ligt. Het zonnetje scheen en we trokken ons ‘’Milan’’ shirt aan want DHam speelt immers ook in het wit. De wedstrijd was intens en met veel passie, helaas werd er weinig gecreëerd in de 1e helft, 0-0.
In de 2e helft richting de kantine kwamen we via wederom ‘’good old’’ Jarno Otter op voorsprong uit een corner. 15 minuten daarna kopte Milan in zijn ‘’Milan’’ shirt de bevrijdende 2-0 tegen de touwen.
We voelden ons sterk en kwamen niet echt meer in de problemen. 2-0 eindstand.

Afgelopen zaterdag onze tweede wedstrijd en ook thuis. Ditmaal tegen De Zweef 2 die in de competitie met DHam tweede eindigde. Voor ons een onbekende tegenstander. Allemaal goede voetballers maar je merkt dat ze moeite hebben op ons hoofdveld daar waar de meesten allemaal kunstgras gewend zijn.
Onze samenstelling was in grote lijnen heel anders als 2 weken geleden. Er waren blessures en wintersporters en daardoor 1,5 wisselspeler en hulptroepen van andere teams, waarvoor dank!!!
Het begin van de wedstrijd was rommelig en we waren druk de poppetjes goed neer te zetten. Naarmate de wedstrijd vorderde oefenden we steeds meer druk uit en we kwamen tot wat kleine kansen. In de 37e minuut was het raak voor onze BASISDEBUTANT, Senna Veneman. Hij bleef de verdediging voor uit een steekpass van Bas en verschalkte de keeper met een bal via de paal over de doellijn.
Gelijk na rust kon De Zweef al de 1-1 scoren uit een scrimmage en konden het nog wel eens een lange 40 minuten gaan worden. Zeker toen NielsL een rode kaart uit de kontzak van de scheids zag komen door ogenschijnlijk gemeen spel. Het werd met 10 man de kont in de zestien houden. Echte kansen kregen ze niet meer en ik denk zelfs dat de grootste kans nog voor ons was via Rob L. Hij schoot de bal van 20 meter over de keeper op onderkant lat maar niet over de lijn. Helaas, maar wel een punt door puik teamwerk.

Volgende week zijn we vrij om het vervolgens op 25 februari 14.30 uur op te nemen tegen Nieuwleusen 2.

Auteur: Bas Waterink