Op een regenachtige zaterdag middag moet het 2e van Bruchterveld uit naar het dichtbijgelegen Mariënberg. Om 13:30 klonk het fluitsignaal. Verwachting was om op het kunstgras te spelen, echter had de trainer geïnformeerd. Het duel werd op het gewone gras gespeeld! Opluchting voor veel spelers.

Beide partijen hadden nog niet verloren in de competitie. Mariënberg stond wel in de middenmoot door veel gelijkespelen. Daardoor waren de Bruchtervelders extra gebrand om daar één einde aan te maken! Het fluitsignaal klonk na het wisselen van helft. De tos werd gewonnen door de bezoekende partij, een kleine tik in de goede richting. De wedstrijd begonnen we goed en wonnen veel duelen. Alle linies waren scherp en op het bot gemotiveerd. Na 10 minuten spelen kreeg Bruchterveld een hoekschop. Richard ging achter de bal staan en bracht deze goed voor. De nummer 10 van Bruchterveld, Gijs kon koppen en de bal ging naar de eerste paal. Bij de paal was Bram ook ingeschoven. De bal ging via de rug rustig het netje in. 0-1 was de stand en Mariënberg bracht op een paar momenten na niks toe aan het spel. De scheidsrechter floot voor de rust en de thee stond klaar.

In de rust werd er besproken dat wij Bruchtervelders rustig moeten blijven en goed op de omschakeling moeten laten van Mariënberg. Ze kwamen er de eerste helft een paar keer door vanuit een snelle counter.

De Bruchtervelders wisselde al één keer en de tweede helft stond op het punt van beginnen. Deze begon de uit partij goed. Bas legde de bal jammer genoeg op de lat. Een grote kans voor Bruchterveld om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Beide ploegen waren redelijk gelijkwaardig en Mariënberg creëerde steeds meer kansen. Deze werden gelukkig goed voorkomen door Kevin (keeper van Bruchterveld). Ondanks de poging van de thuis ploeg scoorde Bruchterveld nogmaals. 0-2 werd de stand door een doelpunt van Martijn. De bal kwam van links voor en kwam vrij makkelijk bij Martijn in de voeten. De keeper dook vroeg naar de grond, zo kon Martijn makkelijk om de keeper heen bewegen. Bruchterveld had veel balbezit en bleef bijna elke duel winnen. Hierdoor werd het de wedstrijd rustig uitzitten voor Bruchterveld. Tot slot werd er nogmaals gescoord. Bas schoot de bal fraai binnen. Randje 16 meter gebied, links in de kruising.

0-3 werd de eindstand en Bruchterveld heeft 15 PUNTEN uit 5 wedstrijden! Een vliegende start aan de competitie.

Ondanks de goede voorsprong wacht het Twidde weer een belangrijke wedstrijd om de voorsprong uit te breiden! Op 6 november moet het Twidde thuis om 12:15. De tegenstander is DOS ’37 3.

Auteur: Frank Altena