Zaterdag 5 november stond de wedstrijd tegen CSV’28 op het programma. De gasten uit Zwolle stonden strak bovenaan met 15 punten uit 5 wedstrijden. Zoals Hans al zei in de bespreking: “De eerste nederlaag voor hun komt steeds dichterbij”. Ook wij doen leuk mee in de bovenste regionen met een keurige 3e plek. Vooraf was het duidelijk dat het een lastige wedstrijd zal gaan worden en niets was minder waar. De gasten begonnen meteen druk te zetten op onze verdediging maar wisten deze niet te breken. Ondanks de druk van de bezoekers hadden we na 10 minuten wel 3-0 voor kunnen staan, maar dat mag de pret niet drukken.
We schrijven minuut 23, een vlotte combinatie aan de zijkant via de spitsen en het middenveld die uiteindelijk Richard in een 1 op 1 situatie zet, hij weet de verdediger uit te spelen en de bal keurig in de hoek te schuiven, 1-0. Even dacht heel het sportpark dat de bal op de stip werd gelegd na een tackel gericht op de bal, maar de arbiter Huistede wees gedecideerd naar de hoekvlag voor een hoekschop. De voorsprong weten we vast te houden tot de rust ondanks dat het spel er soms niet beter van werd, maar echte kansen tegen kregen we ook niet.

Na de rust was het een ander spelbeeld, de bezoekers uit Zwolle creëerden veel kansen en eigenlijk was het wachten op de gelijkmaker. Die kwam er dan ook: na een combinatie op het middenveld werd de spits vrij gespeeld die met een verwoestende dropkick de bal in de hoek schiet en hiermee de gelijkmaker op het bord weet te zetten. Door de gelijkmaker zijn we een beetje van slag, maar laten ons niet uit het veld slaan.
Ondanks dat CSV veel druk zet en de buitenspelers veelvuldig aan het werk zet, komen we er toch een aantal keer gevaarlijk uit. Zo gevaarlijk dat de middenvelder van CSV een keer aan de noodrem moet trekken en Gijs naar de grond werkt. De bal ligt er fantastisch voor een linkspoot, en ondanks dat Luuk de hele wedstrijd nog amper een bal had geraakt, schiet hij deze fenomenaal de kruising in. 2-1 met nog een kwartier te spelen. Zouden wij er dan toch in slagen CSV de eerste nederlaag van de competitie te bezorgen? Nog geen 4 minuten later krijgen we een ingooi bij de cornervlag. Bas weet de bal goed te controleren en de bal voor te geven op de man met het neusje voor de goal, Niels, 3-1. Deze klap komen de bezoekers niet meer te boven en zo winnen wij, ook al was het soms met hakken op over de sloot, met 3-1 van de koploper.
Een geweldige teamprestatie van de mannen van het Twidde, en menig speler kreeg een appje van andere teams in de competitie hoe wij dit toch voor elkaar hadden gekregen.

Volgende week weer een lastige thuiswedstrijd, ditmaal tegen Lutten.
Auteur: Jonne Lambers