Zaterdag 24 Februari 12:00 plaatselijke tijd floot arbiter Barkel op sportpark de Noppeweide voor het begin van de wedstrijd VV Bruchterveld 2 – VV Mariënberg 2.
Het Twidde had wat recht te zetten na het debacle in Dedemsvaart, daarnaast had Mariënberg de punten hard nodig in de 2e klasse.
Het Twidde begon aardig in de wedstrijd, er werd goed positiespel gespeeld en de duels werden grotendeels gewonnen, en de kansen werden er langzaamaan gecreëerd.
De 1-0 kwam al vrij snel op naam van Tom Bekman de balvaste spits legde met een afstandsschot in de korte hoek aan voor de 1-0.
Niet veel later zorgde hij ook voor een hard schot vanaf de achterlijn aan voor de 2-0.
Het Twidde ging goed van start en de eerste helft was leuk om te kijken voor de toeschouwers met een voorkeur voor Bruchterveld.
Vele aanvallen werden onschadelijk gemaakt door de verdediging en op het middenveld werd er hard gewerkt voor de Tricolores waardoor Mariënberg tot niet echt grote kansen kwam.
De 3-0 kwam op naam van Bas Waterink die werd weggestuurd en 1 op 1 kwam met de keeper, die omspeelde hij en gaf de bal nog een laatste tik ik het lege doel, een positieve rentree weer voor hem na zijn blessure. Het Twidde ging daardoor de rust in met een 3-0 tussenstand.
Fel beginnen, duels winnen, zorgvuldig en rustig aan de bal zijn was het motief in de tweede helft.
Toch was er een domper te verwerken voor het Twidde, een vrije trap tegen en uit de vrije trap een makkelijk gegeven penalty voor de bezoekers.
Natuurlijk mag je jezelf ook niet in zo’n situatie brengen maar toch; 3-1 en weer wat hoop voor de bezoekers uit Mariënberg.
Echter werd de hoop als snel weer weggenomen, de net ingebrachte Lesley op de Haar trapte te bal uit een vrije trap tegen de onderkant lat weer het veld in waardoor de scherpe J. de Korte de bal makkelijk in het lege goal kon koppen.
4-1 tussenstand, een aantal minuten daarna kwam er een soort replica van de 4-1; de vrije trap werd weer genomen door op de Haar en eerst leek de Korte de bal in het netje te laten bollen, maar dacht Reinders daar anders over en was er als de kippen bij om aan te tekenen voor de 5-1.
In de laatste minuten werd er nog namens de bezoekers gescoord maar mocht dat niet meer baten voor de winst.
Kortom 5-2 overwinning voor het Twidde met goed samenspel.
De ogen zijn nu gericht op volgende week waarin de spelers en technische staf afreizen naar Ommen om definitief afstand te nemen van de onderste plekken.
Half 1 wordt er dan afgetrapt op sportpark Westbroek.

Komt dan zien!

Auteur: Tim Richterink