Zaterdag 23 april speelde het Twidde een heuse kraker tegen het 2e elftal van Lutten. Trainer en Luttenaar Anno Kerssies was er op gebrand deze wedstrijd te winnen. Helaas was de eindstand 2-2. Er had meer ingezeten, echter na een late voorsprong voor Lutten, kwam het elftal van Kerssies toch nog langszij door een weergaloos doelpunt van Jorn Spijkers.

Zaterdag 30 april mochten we aantreden tegen Den Ham 3.
Waar het Twidde nog om de 2e plek strijdt, moeten de Hammenaren nog alle zeilen bij zetten om degradatie te voorkomen. Dit beloofde dus vuurwerk.

Het was Bruchterveld wat de klok sloeg de eerste 20 minuten en dit resulteerde uiteindelijk via een strak genomen corner in een doelpunt van Jonne ‘Sjonnie’ Lambers. De boomlange centrumverdediger wist goed binnen te koppen.

Tot de rust gebeurde ervoor de rest niet zoveel, zij het niet dat Den Ham dacht op gelijke hoogte te komen. De scheids liet vlagger op de Haar vastberaden met de vlag omhoog staan en keurde het doelpunt wat volgde goed.
Door hevig protesteren van de Tricolores werd het doelpunt uiteindelijk terecht afgekeurd. Ruststand 0-1.

De 2e helft moest Den Ham aanzetten om toch ‘weer’ op gelijke hoogte zien te komen. Tot meer dan een paar kleine kansen kwam het echter niet.
Het Twidde kregen tussendoor ook nog goede kansen op een grotere voorsprong, alleen deze werden niet verzilverd.

Rond de 70ste minuut was daar dan toch de gelijkmaker. Wederom was het onze vlaggert die met de vlag omhoog stond, alleen de scheids liet hem weer staan en keurde het doelpunt goed.

Verder gebeurde er niet veel meer in de wedstrijd en eindigde het daardoor in een 1-1 eindstand.

Met nog 5 wedstrijden te gaan staat het Twidde op een 6e plek, met 4 punten achterstand op nummer 2 Lutten. Genoeg om voor te spelen nog en om toch nog een mooie eindpositie te creëren.

7 mei treedt het Twidde aan tegen HHC 4. Een nieuwe kans op de 3 punten.

Auteur: Kevin op de Haar