Na een lange winterstop was het dan eindelijk weer zover, de mannen van ’t Twidde mochten de wei weer in voor een competitiewedstrijd tegen SCD 2 in Dedemsvaart. De thuiswedstrijd tegen SCD bleef onbeslist (3-3). En ook wanneer er naar de tussenstand wordt gekeken valt het op dat beide ploegen gewaagd zijn aan elkaar. De ploeg uit Dedemsvaart staat op de 8e positie met 14 punten, de Tricolores staan met 3 punten minder op de 9e positie.

Om 13:00uur klonk het eerste fluitsignaal op sportpark de Boekweit. Nadat SCD de bal een paar keer had overgespeeld volgde er een lange pegel naar voren. Tijdens het duel om die bal werd een overtreding gemaakt op Frank waardoor de aanvaller door kon lopen op Koen en de bal beheerst in het net schoot. Helaas voor SCD werd deze overtreding ook gezien door de scheidsrechter en keurde hij het doelpunt af. In de periode daarna bleken beide elftallen behoorlijk last te hebben van het (knollen)veld, er werden weinig kansen gecreëerd en er was veel balverlies. Halverwege de eerste helft dreigde er een voorzet van SCD door de verraderlijke wind de goal in te waaien. Maar dit keer was het Koen die een achterstand wist te voorkomen.
Richting het einde van de eerste helft kreeg Bruchterveld steeds meer controle op de wedstrijd, duels werden gewonnen en de eerste kansen gecreëerd. Met ongeveer 35 minuten op de klok was het Nick, die op aangeven van Max binnen schoot (0-1). Na nog een paar kleine kansen gecreëerd te hebben was het tijd voor de thee. In de rust werd Mark in het veld gebracht voor René.

Na de rust waren ging het spel weer gelijk op. Maar door goed verdedigend werk van beide ploegen, hadden de keepers het tot nu toe redelijk rustig. Er werd zo nu en dan een stevig duel uitgevochten, maar de Arbiter voelde de wedstrijd goed aan en liet waar mogelijk het spel doorgaan. Nadat Jordy en Rik in de ploeg kwamen voor Bas en Roy, werd Jarno in de spits gezet. Dat bleek de juiste keuze. Na een diepe bal van Max, was het Jarno die de tegenstander te slim af was (0-2). Nog geen 3 minuten later kreeg SCD een grote kans toen er slordig balverlies werd geleden op het middenveld, gelukkig werd de bal slecht ingeschoten bleef de stand onveranderd. Na een rustige periode moest Rob de bal wegwerken met een lange bal. Jarno was de enige die de bal goed wist in te schatten en was de uitgekomen keeper, voor de tweede keer van de dag te slim af (0-3). In de laatste minuut van de wedstrijd wist Rob het vierde doelpunt te scoren, in de verkeerde goal… (1-3).

Met deze uitslag in het achterhoofd, vertrokken we later in de avond met 20 man richting Hengelooo voor ons teamfeest.

Scribent: René Potgieter