Zaterdagmiddag 1 oktober klokslag 12:00 werd er afgetrapt op de Noppenweide tussen Bruchterveld 2 en ZAC 2. Wanneer je vandaag naar de grasmat keek werd je niet vrolijk en je werd niet veel blijer naarmate de wedstrijd vorderde.

Het was een moeilijke wedstrijd met veel rommelig voetbal. Veel passes kwamen moeilijk aan en bij allebei de kanten resulteerde dit dan ook tot frustratie en werd er weinig gecreëerd. Bij Bruchterveld was het niet alleen de nauwkeurigheid die ontbrak, ook was de organisatie ver te zoeken. Hierdoor moesten er veel onnodige meters gemaakt worden en liepen er constant mensen vrij bij ZAC. Daardoor keken we binnen 20 minuten al tegen een achterstand aan van 2 doelpunten in het voordeel van de Zwollenaren.

Het eerste gevaar van ons kwam dan ook niet van onszelf maar door een fout in de verdediging van ZAC. Een verkeerde pass in de verdediging resulteerde erin dat Milan vrije doortocht kreeg naar het doel en 1 op 1 met de keeper gevloerd werd door de doelman waardoor de bal op de stip ging. Bas ging achter de bal staan en werkte deze keurig binnen in de linkerhoek.

In de laatste minuten van de eerste helft was er nog 1 mogelijkheid van onze kant waarbij Richard de bal net niet goed genoeg kon raken. Bij rust werd er wat gewisseld en stond het wat anders in de 2e helft. Veel leverde dit niet op. Het bleef namelijk rommelig en van beide kanten werd er weinig tot niks gecreëerd. Het scheelde nog zoveel dat ZAC zeer slecht counterde waardoor de schade nog enigszins beperkt bleef. Bas en Jorben probeerden het nog wel voorin maar tevergeefs.

Als collectief is er genoeg om aan te werken en volgende week zullen we op bezoek bij HHC 4 opnieuw getest worden.

Om half 3 wordt er afgetrapt op de Boshoek.

Auteur: Milan Eggengoor