´Twidde verliest laatste oefenwedstrijd´

Het Twidde is er vandaag niet in geslaagd de oefencampagne met één winstduel af te sluiten.
Vandaag was onze tegenstander Achilles ´12 uit Hengelo op bezoek voor het laatste hoofdstuk in de KNVB Beker Trilogie. Vooraf werd Achilles ´12 ingeschaald als een geduchte tegenstander met technisch verzorgd spel. Achteraf gezien lijkt dit vooraf goed ingeschat.
En dan nu het verloop van de wedstrijddag. Wedstrijdbespreking lijkt duidelijk, puntjes op de i, gezonde mix van wedstrijdspanning en speelplezier, een dolletje hier en een dolletje daar. De warming-up kan beginnen. Trainer komt al pratend het veld op en komt plots tot de ontdekking dat er nog geen hoedjes op het veld staan, snel terug naar de kleedkamer en de hoedjes uitzetten. Nog niks aan de hand, focus is er en iedereen blijft alert. Prima oefening gedraaid. Daarna intrappen, balletjes in de voet, lange bal hier en daar uit de richting, maar goed wederom gefocust. Nog even 4 tegen 4 met twee vrije mannen, ook prima, lekker spel en korte dekking.
Vol adrenaline schiet het Twidde de kleedkamer in, trainer stipt nog even de belangrijkste zaken aan, we knallen er een flinke Jel uit en gaan naar buiten. De wedstrijd kan beginnen.
Wij trappen af en blijven enige tijd in balbezit, helaas zonder een goal te maken. Achilles ’12 neemt hierna de regie in handen en laat verzorgd voetbal zien, van links naar rechts, veel beweging op het middenveld. We wisten ons geen raad en hadden veel moeite met de lopende mensen van Achilles ’12. Het tempo zit er flink in en we laten gaten vallen, zonder echt veel weg te geven. Toch valt naar een stief kwartiertje de 0-1, een prima uitgespeelde kans die koelbloedig wordt afgerond. Het tempo blijft hoog na de 0-1 en we blijven zoekende naar de oplossing op de lopende mensen. Helaas voor ons werd er na een minuut of twintig niet adequaat gehandeld in onze laatste linie, de bal komt in de ‘clutch’ of schrijf je kluts en wordt handig diep gespeeld op de rechtsbuiten van Achilles ’12 die de bal onberispelijk en naar het lijkt bewust, hard in het dak van ons doel schiet 0-2. Na de 0-2 krijgen we meer grip op het spel van Achilles ’12. We laten de bek, of back iets verder opkomen waardoor de linies korter blijven en we minder ruimtes laten aan de tegenstander. Dit werpt zijn vruchten af, want bij toch wel knullig balverlies van onze tegenstander komt er mijns inziens een prachtige aanval over een aantal schijven met een sublieme voorzet van Jens en een even zo mooie kopbal van Reinders die de 1-2 aantekent. Helaas hebben we niet heel lang kunnen genieten van dit huzarenstuk, luttele minuten later staan we op 1-3. Ondertussen heeft Achilles ’12 ‘onze Bas’ het veld uit getrapt, Guus neemt de honneurs waar. Niet onverdienstelijk, want enkele minuten later mag Guus van de elf meterstip zijn traptechniek ten toon spreiden, met succes. 2-3. Hiermee legt hij ook gelijk immense druk op onze vermeende betere penalty nemers in chronologisch volgorde, Tim en Bas. Om de eerste helft kort samen te vatten kunnen we stellen dat we de eerste 28 minuten heel, heel veel moeite hadden met het spel van Achilles ‘12, hierna iets meer grip en toch met 2-3 in de kleedkamer.
Enkele krachttermen in de kleedkamer als, linies kort houden, kantelen en de Jel passeren de revue. Op naar het tweede bedrijf.
De grip die we aan het einde van de eerste helft hadden bleef in stand, we speelden bij vlagen best aardig voetbal, bij vlagen was het ook wat matig, met name de balletjes in de voet leek af en toe nog een moeilijke opgaaf. Maar goed, al met al bleven we redelijk overeind en gaven we geen opgelegde kansen weg. Hierbij moet ik zeggen dat het baltempo van Achilles ’12 ook een paar stappen achteruit ging. Helaas kregen we naar enige tijd de 4-2 tegen, een penalty die wat mij betreft onterecht was, maar goed de scheidsrechter dacht hier duidelijk anders over. De tweede helft kabbelde wat voort, wij tekenden nog één goede kans aan, wederom door een prima voorzet van de rechterflank dhr. Strijker. Conclusie van het tweede bedrijf, gevoetbald met een prima organisatie, hier en daar wat slordig in de passing, maar overall een pot met toekomstperspectief tegen een kwalitatief betere tegenstander.
Enkele details die het verslag net niet gehaald hebben:
Jordi mist voor open goal, met zijn chocoladebeen, geschrokken van de ontstane ruimte.
Koen stopt 1 van de 2 penalty’s die we tegen kregen, zijn moyenne staat op 66% gestopt.
Rik schiet van ongeveer 65 meter op goal, keeper stond te ver voor zijn nest, helaas schampt zijn schot op 1,5 meter na de paal.