Vandaag treden we aan tegen SVZW 3, waartegen we de vorige keer een gelijkspel behaalde, waarbij een winst er zeker in zat. Na het verlies vorige week in Nijverdal is de afstand naar plek 5 groter geworden (5 punten). Deze afstand kon vandaag weer verkleind worden tegen een ploeg die onder ons staat.
Om 12 uur trapten we af op de zonnige Noppenweide. De eerste kwartier kwamen we niet goed onder de druk van SVZW uit en hielden we de bal niet goed in de ploeg. De eerste paar kansjes waren dus ook voor de gasten. Daarna begonnen we beter te voetballen en hielden we de bal ook beter in de ploeg, waar SVZW ook de bal aan ons liet. We werden ook weer zoals gewoonlijk gevaarlijk vanuit de lange trap van Kevin op Bas, die vanaf de zijkant van de zestien de bal volleerde op de lat. In een latere tegenstoot schoof de rappe linkshalf van SVZW gelukkig de bal naast, nadat hij iedereen aan onze rechterkant te snel af was. Opvallend was dat we voorin eigenlijk elke keer de verkeerde keuze maakten: balletje voorgeven, balletje opzij leggen, balletje diep, telkens was het balverlies. De frustratie was van de hoofden af te lezen. Toch kreeg Senna nog een niet te missen kans via Bas, maar schoot over de bal heen waardoor ook deze bal er niet in ging. Eerste helft voorbij, kansjes over en weer maar met een ontevreden gevoel in de rust.
In de rust zette Hans iedereen weer scherp, waarbij we vooral meer moesten uitstralen dat we deze wedstrijd wouden winnen, aangezien dat echt makkelijk kon vandaag! De kansen komen vanzelf wanneer je de bal snel rond blijft spelen. In de rust kwam Martijn voor Berjan, die niet helemaal fit de rust haalde.
De 2e helft was nog maar net begonnen of de bal lag achter Kevin. Een speler van SVZW mocht aanleggen vanaf een meter of 25 en schoot hard op de lat. Helaas voor ons kwam de bal terug van de lat tegen Kevin aan en hobbelde de bal in het doel. 2 wedstrijden achter elkaar een eigen doelpunt, je verzint het niet…… Echter 1 min later frommelde Bas de bal van de centrale tegenstander en speelde de keeper mooi uit met een nette sleep en schoot de bal met buitenkant recht in het doel. Snel weer orde op zaken en opzoek naar de 2-1. Hierbij was het zo’n 25 minuten lang druk op SVZW, waarbij we veel de bal hadden, veel de bal verloren maar ook gelijk weer wonnen. Erg slordig, maar veel meer vechtlust dan in de eerste helft. Daarnaast hadden we veel kansen (schoten Koen, schot Martijn, een bekende scrimmage, schot en kopbal Jarno, kopbal Gijs, misschien nog wel meer), die werden geblokt door spelers en de keeper, of naast gingen. Ook kwamen we nog goed weg nadat Jonne een bal te kort speelde op Kevin, maar de spits kreeg de bal op de paal, waarna alle spelers van Bruchterveld + Kevin zich voor de bal gooiden om een doelpunt te voorkomen. Uiteindelijk was het geen topwedstrijd van beide kanten, maar misschien wel vermakelijk om te zien, wat eindigt in 1-1.
Volgende week zijn we vrij, waarna we thuis aantreden tegen de koploper ZAC 2. De vorige keer verloren we de wedstrijd in de allerlaatste minuut met 2-1. Tijd voor een revanche!

Auteur: Gijs Odink