Met nog 3 wedstrijden te gaan in deze halve competitie was op zaterdag 26 november, sportpak De Noppenweide decor van de wedstrijd Twidde – WVF 3.
WVF had met 8 wedstrijden gespeeld te hebben 8 punten gepakt en kwam met welgeteld 11 man naar Bruchterveld. Waar de club in totaal 15 senioren teams heeft, was het sprokkelen voor het 3e elftal. Zelfs de trainer moest er aan geloven en had de voetbalschoenen weer aangetrokken om in de basis te verschijnen. We moeten er toch niet aan denken dat dit bij ons Twidde moest gebeuren..
Dit geldt overigens voor zowel trainer als leider, die hebben die tijd wel gehad. Leider op de Haar houdt het gelukkig bij een voorzetje binnenkoppen in de warming up. Dit probeert hij overigens vaak, succes heeft hij hier niet echt mee. Dan trainer op de Haar, die zicht ontfermt over de opstelling. Normaal gesproken moet hij hier nog wel wat hersens over kraken, vandaag was dit anders. Het eerste elftal kampte namelijk met enkele blessures/ ziekte gevallen, waardoor de selectie spelers van het Twidde aansloten bij het vlaggenschip van Bruchterveld en hij maar kon beschikken over 10 man.
We hadden hierdoor scouts naar de training van het derde en vierde elftal gestuurd en hier kwam uit dat wij de beschikking hadden over Matthijs Jonkeren en good old Hans Withaar. Matthijs speelde 90 minuten en Hans was als nood inzetbaar als enige wissel, aangezien hij nog een potje in De Krim moest spelen met het 4e ( 1-2 winst ).
Opstelling compleet, tijd voor de wedstrijd. Het strijdplan was duidelijk: fel beginnen, duels winnen en de Zwolse ploeg laten merken dat er op de Noppenweide niets te halen valt.

De eerste 10 minuten had het Twidde het goed voor elkaar, wat resulteerde in kansen voor Waterink. Hierna verslapte het en kreeg WVF meer grip op de wedstrijd. Het Twidde kreeg de motor niet aan de praat en was zoekende naar het spel wat het zo graag speelde. Slecht voetbal dus, maar nog wel een dot van een kans voor Waterink, die 1 op 1 ging met de keeper. Hij drukte af, de bal ging via de keeper tergend langzaam tegen de paal, waarna Waterink het voor elkaar kreeg om van een meter afstand wederom tegen de paal te schieten. Weg kans. We gingen rusten met een 0-0 stand.
De boodschap van trainer op de Haar in de rust was duidelijk. Er moest met meer geduld gevoetbald worden. De bal meer laten gaan en niet te snel de beslissende pass naar voren willen geven.
De scheids vloot voor de 2e helft en we gingen op zoek naar het verlossende doelpunt. Er werd van alles geprobeerd, maar het wou maar niet lukken. WVF verweerde zich prima en dit resulteerde uiteindelijk in 0-1 voorsprong voor de Zwollenaren. Een geblokt schot, viel pardoes voor de voeten van een van de aanvallers van WVF en die schoof het balletje rusting in het netje.
Het Twidde leek door deze domper wat wakker geschud en kwam vrij snel al op gelijke hoogte. Spits Waterink wist met een droge knal in de korte hoek de keeper te verschalken en zorgde voor de 1-1. Er kwam weer leven in de brouwerij. Het Twidde geloofde er weer in en wist dit uit te drukken in een voorsprong door wederom Waterink. Weer een afstandschot wat de keeper kansloos liet, 2-1.
Hierna was het wel gedaan met het verzet van WVF en kon Waterink zijn hattrick compleet maken en het Twidde in veilige haven schieten, 3-1.
Scheidsrechter Meijerink vond het na dit doelpunt wel welletjes en het Twidde is daarmee weer terug op de winnende toer.
Met nog 2 wedstrijden te gaan, staat het Twidde verdienstelijk op een 5e plek, met 4 punten achterstand op nummer 1 CSV en met 5 punten voorsprong op nummer 6 DVC. De nummers 1 t/m 5 gaan naar de promotiepoule in de voorjaarscompetitie.
Het Twidde kan zich dus komende zaterdag plaatsen voor de promotie poule als er gewonnen wordt bij Hardenberg 85 2. Dit zou een mooie beloning zijn voor de ploeg van op de Haar, die zich gedurende dit halve seizoen meer en meer is gaan ontwikkelen.

Auteur: Kevin op de Haar