Zaterdag 19/05/2018 wachtte Bruchterveld 2 de uitwedstrijd tegen Zwolse boys 4.
De wedstrijd was om 12:30, dus de heren van Bruchterveld moesten al vroeg vertrekken. Toen we eenmaal op het sport park waren gearriveerd bleken we op een oude kunstmat te gaan spelen. Er stond geen grasspriet meer omhoog en door een lichte bui werd het veld moeilijk bespeelbaar. Beiden teams hadden in het begin moeite om de bal rond te laten gaan. Alleen de thuisspelende ploeg kreeg het veld onder controle en scoorde redelijk snel in de wedstrijd. Van uit een snelle counter was er geen houden meer aan en was het makkelijk raak schieten door een meegelopen middenvelder. Bruchterveld probeerde de bal rond te laten gaan maar slaagde daar niet in. De oplettende thuisploeg profiteerde hier goed van en scoorde in de eerste helft al 4 keer. Bruchterveld had de eerste helft weinig kansen maar vanuit een corner werd er een keer hard op de lat gekopt. Door een zoveelste dieptebal werd dit keer de spits van Bruchetrveld weg gestuurd en stond tegen over de keeper. Door het koelbloedig afmaken van deze bal werd de rust stand uiteindelijk 4-1. Na de rust wist de uitploeg dat ze flink aan de bak moesten om het gat te dichten. Daar in tegen gooide de thuis ploeg de verdediging helemaal dicht en liet Bruchterveld komen. De Zwolse Boys stonden positioneel goed en voorkwamen dat de Bruchtervelders het gaatje achterin konden vinden. Toch kwamen de Bruchtervelders er een paar keer door maar niemand had het geluk vanmiddag om het netje te laten bollen. En integendeel kwam de thuis ploeg er nog een keer uit door een uitstekende voetballende middenvelder die bijna alle goals had gescoord. Hij legde de bal nog maar eens achter de keeper en de moed zakte de uitploeg in de schoenen. Hoe hard de uitploeg het ook probeerde het wou niet lukken. De 90 minuten waren gespeeld en de verslagen uitploeg keerde weer richting huis. Bruchterveld is afhankelijk van andere ploegen om in aanmerking te komen voor een periode.

Uw reporter was deze keer Frank Altena.