Ook voor het Twidde rolt de bal weer.

Op een strakke grasmat was het Twidde gastheer voor de mannen uit Enschede.

Met een lekker zonnetje en een goede tegenstander mochten wij meteen aan de bak. Met wat aftasten in het begin van de wedstrijd nam het Twidde na 25 minuten spelen brutaal de leiding.De diep gestuurde Marco L. leverde een prima voorzet af aan KJ, die de bal van randje 16 strak in de hoek schoot.Een terechte voorsprong, want het Twidde balde prima mee met deze 1e klasser.

Dat ook Sparta wel degelijk kon voetballen bleek 5 minuten later toen een goede aanval de 1-1 op het scorebord zette. Bruchterveld leek even van slag, want een paar minuten later keek het tegen een 1-2 achterstand aan. Echter wisten wij ons weer te herpakken en met een goed schot van Frank had het zomaar 2-2 kunnen staan. Ook wist Bas op slag van rust 1 op 1 met de keeper niet te scoren.

De 2e helft vloeiden de krachten wat weg bij het Twidde.

Al gauw liep Sparta uit naar een 1-4 voorsprong. Het verschil in een paar weken extra voorbereiding begon merkbaar te worden. Gelukkig hadden wij een volle bank en kon er naar hartenlust gewisseld worden, waardoor de wedstrijd weer iets meer in balans kwam.
Koen onderscheidde zich in de 2e helft nog door een paar prima reddingen te verrichten. En zo stond na 90 minuten de 1-4 als uitlag op het (digitale) wedstrijdformulier.

Het Twidde speelde een zeer verdienstelijke 1e wedstrijd. Er werden kansen gecreëerd en bij “vlagen” werd er aardig gecombineerd!!
Aankomende dinsdag speelt het Twidde een oefenwedstrijd in Bruchterveld tegen Kloosterhaar/Sibculo combinatie.