Met nog 2 wedstrijden te gaan komt het einde van de halve competitie inzicht, de eerste 5 ploegen plaatsen zich voor de promotiepoule in het voorjaar. Met het Twidde op de 5e plek met 18 punten nog genoeg om voor te voetballen dus!

Tegenstander vandaag Hardenberg 85, de blauwen bezetten de 6e plek met 12 punten.

Ons doel voorafgaand aan de wedstrijd was dan ook duidelijk, winnen en de plek in de promotie poule veilig stellen. Op het koude, platgelopen hoofdveld, werd om 12:30 afgetrapt.

We begonnen de wedstrijd rommelig en waren zoekende hoe Hardenberg 86 effectief te kunnen bestrijden. We kwamen er echter de eerste paar minuten een paar keer gevaarlijk uit maar de laatste pass of de afronding mistte nauwkeurigheid. Na wederom een snelle uitbraak, een schot van Jorben die op de hand van een verdediger terecht komt, deze wordt gemist door de scheidsrechter.
De hieruit volgende corner wordt door Hardenberg 85 weggewerkt en wordt door een aanvaller van Hardenberg wederom met de hand onder controle gebracht maar ook dit wordt niet gezien, de bal wordt de 16 ingepompt waarbij er een overtreding wordt gemaakt op Gijs, ook hier fluit de scheidsrechter niet voor, de aanvaller van Hardenberg 85 kan hierna de bal in de goal werken. Resultaat 1-0.

Een paar minuten later aan de andere kant een schot op goal na een goede aanval van achteruit. Dit schot beland buiten de 16 op de hand van een middenvelder van Hardenberg 85 en dit keer ziet de scheidsrechter het wel, hij zag het zelfs zo goed dat wij een penalty krijgen. Helaas weten wij deze penalty niet te verzilveren. Hierna wordt het steeds rommeliger waarbij aan beide kanten nog een paar kansen ontstaan maar er wordt niet meer gescoord, rusten met 1-0 achter.

Hans is in de rust kort maar krachtig; het moet beter, kan beter. We zijn niet fel genoeg in de duels, te slordig in de passing.

Bij de start van de 2e helft is iedereen er van overtuigd dat we beter kunnen en hier vandaag niet hoeven te verliezen. Dit is alleen in het spel niet terug te zien, Hardenberg krijgt binnen 10 minuten 3 opgelegde kansen, maar weten deze gelukkig niet te maken. De rest van de 2e helft blijft slordig met wat kansen over en weer, met nog 10 minuten te gaan wordt Jorben diep gestuurd, hij draait in de 16 en schiet op goal. Zijn schot wordt geblokt en een verdediger probeert de bal weg te werken. Deze schiet hard op het kippenborstje van Jorben waardoor deze bal in de goal beland. 1-1.
Dit wordt ook de eindstand.

Matige wedstrijd maar toch een punt en nog belangrijker we schuiven een plek omhoog op de ranglijst en stellen de promotiepoule ook veilig!
Volgende week de laatste wedstrijd van deze halve competitie thuis tegen DVC Dedemsvaart om 12:00uur. Tot dan!

Auteur: Berjan Altena