Vandaag de wedstrijd tegen het 2e team van de mannen uit Nieuwleusen die op een keurige 2e plek staan in de promotiepoule van de 2e klasse. De vorige ontmoeting leverde een forse 7-0 nederlaag op voor Bruchterveld. Hierdoor een extra motivatie om vandaag revanche te nemen en eindelijk weer een overwinning neer te zetten want dat is al 7 wedstrijden niet meer gelukt. Er wordt zeker geen slecht voetbal gespeeld maar het Twidde geeft soms ietwat te makkelijk de voorsprong weg.
Deze zaterdag hadden we in tegenstelling tot andere weken een ruime selectie met 3 wissels op de bank, genoeg reden om vandaag tot het uiterste te gaan om Nieuwleusen aan de kant te zetten. De wedstrijd begon met wat kleine kansjes voor Nieuwleusen en een directe hoekschop die op de lat viel. In de 20e minuut kreeg de nummer negen van Nieuwleusen een 1 op 1 kans maar deze werd tegengehouden door de goed keepende Wouter. De kansen gingen hierna over en weer, Milan werd twee keer alleen voor de keeper gezet maar kon deze kansen helaas niet omtoveren tot een doelpunt mede door een goed keepende man in oranje. Nieuwleusen dat de vorige wedstrijd voor rust al had beslist, heeft vandaag veel meer moeite met Bruchterveld dat als team compact aan het verdedigen was en enkele keren tot gevaarlijke aanvallen kwam. In de 41e minuut zette Milan uitstekend druk op de verdediger die de bal verloor waardoor Milan 1 op 1 kon komen met de keeper, hij bleef koel voor de goal en schuifde de bal goed tegen de touwen, een 1-0 voorsprong voor het Twidde. Dit was ook de ruststand.
In de rust waren we tevreden met het vertoonde spel en verloop van de eerste helft. Hans zette de ploeg wel weer op scherp omdat er al vaker een voorsprong met rust is weggeven. De 3 punten zijn hard nodig voor het Twidde en die kunnen vandaag zeker behaald worden. Martijn vervangt Jorben die een prima eerste helft speelde.
4 minuten na rust komt Bas aan de bal en die heeft een goede pass in de benen om Milan wederom alleen voor de keeper te zetten, ook deze kans benut hij en zo wordt er door het Twidde gelijk een ruimere 2-0 tussenstand op het scorebord gezet. Het Twidde gaf weinig weg en kwam nauwelijks in de problemen in het verloop van de tweede helft. Mede door veel balverlies van Nieuwleusen kwamen ze niet in hun spel en werden ze ook amper gevaarlijk. In de 65e minuut kwamen de overige 2 wissels in het veld, René neemt de linksback positie over van Jorn en Jonne vervangt Rob centraal achterin naast Koen. René die aan de linkerkant maar bleef gaan kreeg in de 75e minuut de bal voor de voeten op randje 16 maar schoot rakelings langs de paal waardoor het 2-0 bleef. De voorsprong is comfortabel maar wanneer Nieuwleusen een doelpunt scoort kan de wedstrijd opeens weer openliggen. In de 86e minuut kregen ze ook een flinke mogelijkheid om de aansluitingstreffer te maken, de bal werd breed gelegd op de speler van Nieuwleusen die alleen nog maar Wouter hoefde te passeren. Dit kreeg hij niet voor elkaar doordat Wouter goed stond op te letten en de bal tegen kon houden. Jonne die in de 89e minuut nog een keer mee naar voren ging kreeg de bal op 6 meter van de goal voor de voeten en ronde koeltjes af door de bal in het dak van de goal te schieten. Een 3-0 voorsprong op Nieuwleusen was comfortabel genoeg om dit over de streep te trekken. 3 doelpunten gemaakt, 3 punten in de tas en Wouter die een ‘clean sheet’ mag bijschrijven. Een mooie zaterdagmiddag voor het Twidde, dit werd goed gevierd in de kleedkamer en vervolgens in de kantine!
Volgende week mogen de Tricolores op bezoek bij De Zweef waar weer gestreden gaat worden voor 3 punten!

Auteur: Jorn Spijkers