Afgelopen donderdag 5 september hadden wij na een iets andere voorbereiding dan menigeen gewend was onze eerste (beker) wedstrijd van het seizoen.
”Nog” geen nieuwe trainer kunnen vinden, een aantal nieuwe gezichten vanuit de jeugd die zijn doorgestroomd en daarbij een aantal ”oud”gedienden uitgezwaaid.
Kortom, we moeten meer als ooit te voren met het hele team de schouders eronder zetten.

SDC 2 uit Denekamp was onze tegenstander, Zij spelen net als ons ook 3e klasse maar in een andere competitie.
Na een aantal ”communicatiefouten” van de mannen uit Denekamp kon de wedstrijd beginnen.
Wij voor het eerst sinds jaren startend in een 4-3-3 systeem, dit uit de hoge hoed van leiders Niek en Marcel. Het begon wat onwennig.
Andere posities, andere spelers en een goed voetballende tegenstander.
Het bleek al gauw dat onze manier van druk zetten niet de juiste was en we zakten ver in op onze eigen helft.
Hier en daar probeerden we met agressieve duels wat speldenprikjes uit te delen.
De eerste kansen waren voor SDC, paar keer met het hoofd en wat schotjes in een bomvol 16 meter gebied waar de bal telkens bleef hangen.
Maar natuurlijk kunnen wij ook goed voetballen… Het onder de druk uit voetballen door middel van strakke directe passes leverde ons een aantal mooie counters op.
Een splijtende steekpass van Bas op de goed lopende Nick leek een eerste doelpoging te kunnen zijn maar Nick werd vastgehouden net buiten de 16.
De vrije trap werd door Bas via de muur net langs de paal geschoten, corner.
De corner van Lesley werd afgeslagen en kwam terecht bij Gerwin, Gerwin lobde de bal richting de vrijstaande Bas en hij schoot met een volley de bal in de korte hoek, 1-0. (ong. Minuut 20)
Het spelbeeld veranderde nauwelijks behalve dan dat er bij SDC wat meer frustratie bij kwam kijken.
Wij bleven als team heel compact staan en onze laatste linie Mark, Frank, Marco van Laar, Marco Huisken en keeper Koen hielden stand tot aan de rust.
In de rust werd Lesley (wedstrijdritme) gewisseld voor Boyan (debuut), Robbert voor Marco v. L., Niek (debuut) voor Jesse, René voor Marco H. en later in de wedstrijd Jesse voor de geblesseerde Boyan.

In de 2 helft schoof aanvoerder Gerwin een positie naar achter en kwam Robbert op het midden.
SDC bleef maar drukken en proberen onze muur te slechten. Hierdoor ontstonden steeds grotere ruimtes voor ons om eruit te komen zodra we de bal weer hadden.
Dit leidde in minuut 70 tot een mooi opgezette aanval via onze rechter kant. Max liet zijn klasse weer zien met een solo en legde de bal opzij, hier leek een verdediger tussen te komen maar Jesse lette goed op en zette druk op de bal. Ietwat uit een kluts kwam de bal voor de voeten van Bas die in één keer van 35 meter uithaalde en de bal over de keeper heen in het doel zag verdwijnen, 2-0.
SDC kreeg nog 2 hele grote kopkansen via hun sterke grote spits, maar na deze gemiste kansen leek het geloof langzaam weg te vloeien.
Wij konden de wedstrijd gemakkelijk uitspelen en ook Max deed nog een duit in het zakje om ook vanaf 35 meter de bal geweldig over de keeper heen te lobben.

Al met al een zeer nuttige wedstrijd en goed als team gewerkt voor een resultaat.
Zeker nog wat finetuning nodig hier en daar maar dat gaat wel goed komen…

Onze volgende wedstrijd is aanstaande woensdag thuis tegen Gramsbergen 2 om 20:00 uur.

PS Hans, bedankt voor het leiden van deze wedstrijd!!!

Penvoerder: Bas Waterink