Zaterdag 9 april gingen de mannen van het Twidde op bezoek bij de koploper in de competitie. We moesten hiervoor afreizen naar Vriezenveen. Op papier een lastige uitwedstrijd, maar we gingen er met veel vertrouwen heen omdat er in de thuiswedstrijd een goed resultaat werd gehaald 1-1.

Er was een duidelijk plan verteld in de kleedkamer hoe we tegen DOS gingen spelen. We moesten ze laten komen en opvangen op de middellijn en met zijn allen druk zetten als hier de mogelijkheid voor was. Dit werd dan ook goed opgepakt in het eerste gedeelte van de eerste helft. We lieten DOS komen maar ze waren de bal snel kwijt. Het spel wat DOS speelde werd al snel duidelijk, de lange bal spelen richting de snelle/ handige aanvallers. Hierdoor kregen wij steeds meer de bal en konden goed voetballen. Er werden goede combinaties en aanvallen gemaakt maar dit resulteerde nog niet tot grote kansen, ook aan de kant van DOS waren de gevaarlijke aanvallen schaars. We gingen met een goed gevoel de rust in omdat iedereen op het veld zijn niveau haalde en niemand verzaakte in het uitvoeren van zijn taak. De ruststand was 0-0. Martijn Meijerink en Jesse Godeke werden met de rust gewisseld ondanks een goede eerste helft van beiden. Hiervoor kwamen Milan Eggengoor en Rob Meijerink in de plaats.

Het eerste kwartier na rust verliep precies hetzelfde als de hele eerste helft, wij het meeste de bal maar nog geen kansen. DOS, dat voornamelijk gevaarlijk was met de voorzet scoorde in de 60e minuut, een lage voorzet werd bij de eerste paal binnengelopen, een 1-0 achterstand… Het Twidde bleef ondanks de achterstand de moed erin houden en kreeg 5 minuten na de tegengoal een penalty. Rob Meijerink werd aangetikt, een goedmakertje van de scheids? De bal had een paar minuten ervoor al op de stip moeten liggen door een overduidelijke handsbal. Jorn Spijkers ging achter de bal staan en stuurde de keeper de verkeerde hoek in, 1-1. De wedstrijd kwam helemaal los na de eerste goal want 5 minuten na de gelijkmaker kopte Gijs Odink goed raak uit een corner. Vlak na de voorsprong kopte Richard Snippe de bal tegendraads in maar deze werd helaas voor de lijn weggehaald. We konden de voorsprong echter maar een kleine 10 minuten volhouden. De balvaste en handige spits van DOS kapte zich 11 meter voor de goal van Kevin op de Haar knap vrij en maakte de bal knap af, 2-2. Dit was een kwartier voor tijd, maar je merkte aan alles dat de laatste goal nog lang niet gescoord is. Het Twidde heeft het lastig met de verdediging op slot gooien, DOS zette veel meer druk en het Twidde kwam er totaal niet meer onderuit. Dit resulteerde ook in de 3-2 voor DOS, een afvallende bal werd knap op de volley genomen en belandde achter de goed keepende Kevin. Zonde want je bent voetballend de betere ploeg en toch geef je een voorsprong binnen 5 minuten weg en moet je zelf ineens haast maken met nog een kleine 10 minuten te gaan. DOS bleef druk zetten waardoor de lange bal vanuit achteren snel gegeven moest worden, dit was met de snelle Rob bijna elke keer gevaarlijk. 2 minuten voor tijd kregen we aan de rechterkant van het veld een vrije trap mee, Jorn ging achter de bal staan en schoot richting de verre hoek. Milan maakte het de keeper knap lastig door over de bal heen te springen, hierdoor vloog de bal er bij de tweede paal in, 3-3! Hiermee werd er toch nog een verdiend puntje meegenomen naar Bruchterveld. Een zeer vermakelijke wedstrijd voor de neutrale kijker. Met een opgeheven hoofd konden we van het veld af want er was een goede teamprestatie neergezet.

Het Twidde staat met nog 7 wedstrijden te spelen op een 5e plek met nog maar 2 punten achter op de nummer 2. Alles om nog voor te spelen dit seizoen! Aankomende zaterdag mogen we genieten van een vrije zaterdag. Een week later komt Lutten, de nummer 2 van de competitie naar de Noppenveste.

Auteur: Jorn Spijkers