Donderdag 23/05/2019

Na zeer late afmelding van het uit spelende team OZC werd de wedstrijd door de weeks ingehaald. De wedstrijd begon om 20:30 dus het werd een late avond voor de beide teams. Voor de wedstrijd werd er volop gekeken naar de stand in de ranglijst om zo te zien wat beide teams nog konden behalen. Voor Bruchterveld kon het eventueel nog na competitie worden maar dat hadden ze zelf niet in de hand. OZC zou met winst een periode pakken en dus na competitie behalen.

Na de nauwelijks veranderende warming-up dit seizoen ging de thuisploeg de kleedkamer in voor de laatste thuiswedstrijd. De wedstrijd was begonnen en beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, beide zetten ze druk op elkaar maar er werd aan beide kanten goed onderuit gevoetbald. Op het middenveld van Bruchterveld was het rommelig en werden ballen ingeleverd. Na nogmaals druk zetten van OZC werd de bal rechts achterin ingeleverd tijdens het op bouwen van de thuisploeg. OZC profiteerde er optimaal van en scoorde de 0-1. Ongeveer 10 minuten later scoorde ze ook  de 0-2 en zag het er niet goed uit voor de thuis ploeg. toen was het rust en gingen beide teams naar binnen.

Na dat de scheidsrechter beide teams weer op het veld geroepen had begonnen ze aan de tweede helft. Deze begon zeer slecht door de thuis ploeg en kreeg in de 47e minuut de 0-3 tegen. Het zag er kansloos uit voor de thuis ploeg. maar toen er in 53e minuut toch de 1-3 er in viel was er weer een klein beetje hoop. Na een paar wissels kreeg de thuis ploeg iets meer kansen en kwamen ze er wat beter door heen. Op het middenveld lag heel veel ruimte en daar werd goed gebruik van gemaakt. Maar alle inspanningen hielpen niet…… de uit ploeg schoot in de 89e minuut de beslissende treffer binnen. De einduitslag was een duidelijk 1-4 nederlaag. Bruchterveld heeft had nu nog 1 wedstrijd te spelen bij de buren in Lutten.