Met de zon aan de hemel treed ’t Twidde vandaag aan tegen HHC Hardenberg 4. Op voorhand was er veel vertrouwen op een goede afloop ondanks de afgelopen nederlagen en het gemis van sommige basisspelers. Waar sommige spelers al een kleine warming up achter de rug hadden door op het fietsje naar de Boshoek te zijn gekomen, werd de daadwerkelijke warming up op het hobbelige bijveldje afgerond. Doordat er gewacht moest worden op een andere wedstrijd kon er rond 10 over half 3 uiteindelijk afgetrapt worden. Na een moeizame start van beide kanten kwam na 10 minuten Rik Lenters in een duel met de rechtsbuiten van HHC, hierbij raakte hij wederom geblesseerd aan zijn enkel. Nadat het spel een tijdje stil had gelegen werd er na onderling overleg toch besloten de wedstrijd te hervatten. Inmiddels had Jorn Spijkers zijn warming up afgerond en nam hij de plek in van Rik. Na zo’n 25 minuten voetbal kwam daar dan toch de openingstreffer voor HHC. Van 20 meter kon de spits van HHC vrij uithalen en doelverdediger Nick Roeleveld kon helaas geen weerwoord geven. Na de tegengoal werden we een stuk gevaarlijker en dreigender. Kleine en grote kansen werden er gecreëerd, Jorben, Bas en Milan waren allemaal dicht bij een goal alleen vlogen deze allemaal net langs of over het goal. En waar daarvoor 2 scherpe voorzetten van Milan net werden gemist door Richard en Rob werd er volgens de scheidsrechter door veteraan Jarno Otter een handsbal binnen onze eigen 16 gemaakt. Bal op de stip en deze werd netjes afgerond door de HHC’er.

Met een 2-0 achterstand gingen we de rust in en kwamen vol goede moed er ook weer uit. De 2e helft was met name aanvallend veel beter van onze kant. Er werd goed gecoacht en ballen werden goed ingespeeld. Veel schoten op goal werden er gelost en het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van de tegenstander. Dit resulteerde dan ook in een goede goal van Richard Snippe. vanaf 20 meter belande zijn bal strak in de hoek van het doel. Nadat er opnieuw werd afgetrapt werden we steeds gevaarlijker en leek een gelijkmaker in de maak te zijn. Totdat er na 5 minuten een voorzet werd benut bij de HHC’ers en het verschil weer 2 was. We bleven goed voetballen en goede druk voorruit geven. Dit resulteerde dan ook in het onderuithalen van Rob Lubbers in de 16 en ook hier wees de scheidsrechter naar de penaltystip. Milan Eggengoor ging achter de bal staan maar stuitte op de keeper van HHC, in de rebound werd de bal alsnog binnengetikt door Bas Waterink alleen werd dit afgevlagd door de grensrechter. Na lang discussiëren werd de goal afgekeurd. Meteen na de afgekeurde goal wist opnieuw Richard Snippe de bal binnen te tikken en was het verschil weer 1 goal. Veel dreiging was er nog wel maar dit mocht niet uitmonden tot een gelijkmaker die wie gezien het wedstrijdbeeld toch zeker wel verdiend hadden.

Het resultaat met een 3-2 was niet waar we op gehoopt hadden maar wel kan het spel van de tweede helft meegenomen worden naar de volgende wedstrijd!

Zaterdag 12 maart speelt ’t Twidde een uitwedstrijd tegen koploper Lutten 2 om 13.30.

Auteur: Milan Eggengoor