Het is altijd lastig inschatten hoe lang het nou rijden is, maar om 13.34 uur kwamen wij aan op het Jo van Marle sportpark.
Snel omkleden om de 4 minuten opgelopen schade in te halen. GJ liet elke minuut even weten hoe lang er nog tijd was voor het omkleden. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen, want om exact 13.45 uur kon de trainer beginnen aan de bespreking.
Na de gebruikelijke warming up mochten wij vandaag spelen tegen het 3e elftal van Zwolsche boys. Opmerkelijk is dat zowel het 2e, 3e als het 4e elftal van Zwolsche boys acteren in de reserve 3e klasse, wel allen in een andere 3e klasse overigens.
Om 14.30 uur lieten wij voor het eerst de bal rollen op het nieuwe kunstgras veld. Na een wat aftastend  begin was het al snel duidelijk dat de kracht van de boys voorin lag. Aan de bere sterke en snelle spitsen hadden wij vandaag dan ook onze handen vol. Na een kwartier spelen leek de meeste ruimte op het middenveld te liggen…het devies was dan ook om hier de mensen in stelling te brengen. Dit lukte na zo’n 20 minuten spelen. Een goede aanval met een nog betere voorzet werd keurig door Roy binnen geschoten. Zeer opmerkelijk was het te noemen dat de grensrechter hier buitenspel in zag. Helaas keek Makkelie niet mee vanuit Zeist…dus na kort overleg tussen de dienstdoende scheids- en grensrechter werd het doelpunt afgekeurd. Zo werd ons een ogenschijnlijk glaszuiver doelpunt afgekeurd. Hierdoor leken wij even van onze à propos. Een minuut later wist Koen een inzet van de boys op katachtige manier over de lat te tikken. Helaas was dit een voorbode voor een tegen doelpunt. 5 minuten later was het namelijk wel raak…1-0. Een soortgelijke aanval werd nu wel binnen geschoten.

In de rust werden er wat kleine tactische wijzigingen doorgevoerd. Dit resulteerde in een optisch overwicht in de 2e helft, al was het oppassen geblazen voor de snelle counters van de boys. De eerste goede kans was na zo’n uur spelen voor Jarno, die na een lange bal van Koen, de 16 meter in kon lopen helaas raakte hij de bal niet goed waardoor de bal naast ging. 10 minuten later was het Jordy, die uit een cornerbal, zijn eerste doelpunt ooit had kunnen maken. Helaas wist hij 2 meter voor de doellijn niet het net, maar de keeper te vinden. Met de ingevallen Jonne en Guus wisten wij nog meer druk te creëren, echter tot grote kansen kwamen niet meer. Tot een minuut voor tijd Tim op de rand van de 16 een druk in de rug kreeg en zo een vrije trap verdiende. Guus zag hier de uitgelezen mogelijkheid in om alsnog een verdiend punt mee te nemen uit Zwolle. Met de precizie van een Japanse tuinman die zijn tuin onderhoud krulde Guus de bal over de muur. Ademloos keken wij de bal na en deze spatte uiteen op de lat. Gelukkig was het Jonne die zeer attent reageerde op de terug springende bal en hem zo snoeihard in de touwen kopte. Een enorme vreugde uitspatting was het gevolg. Dit was tevens de laatste actie van de wedstrijd en zo eindigde deze wedstrijd in een terechte 1-1.

Volgende week de derby thuis tegen het goed presterende Hardenberg’85.