De tweede halve finale was op ons eigen sportpark de Noppenweide, tijdens de 50-jarige jubileumweek van onze prachtige club. Mooi weer, mooie ambiance en vol vertrouwen wat wil je als spelers, trainer en begeleiders nog meer. Een goede pot voetbal die winnend afgesloten wordt natuurlijk.

Een goede pot voetbal, wat houdt dit eigenlijk in? Kijk je naar het individu, beoordeel je het aantal goede passes, is de juiste inzet er of kijk je naar het geheel en de afspraken die gemaakt worden? Welke bril heb je op? Iedereen heeft deze wedstrijd op zijn manier beleefd. De één vond het goed, de ander vond het niet om aan te zien, maar het uiteindelijke resultaat is gehaald.

We starten zoals altijd precies een uur voor de wedstrijd, iedereen de kleedkamer in. Kwartiertje de tijd om volledig klaar te zitten voor de tactische bespreking. Onze trainer steekt van wal en spreekt alle ‘vanzelfsprekendheden’ door, wijst ons op de valkuilen waarin wij niet moeten vallen. Interactie alom en veel focus voor de match. Klokslag half acht gaan onze matadors de kleedkamer uit om vervolgens de warming-up af te werken. De scherpte druipt er vanaf, mooi om te zien.

Half uurtje verder, de wedstrijd begint. Voor de betrokken toeschouwers is het gelijk spannend. Echt hoogstaand voetbal is het niet, althans dat ligt eraan hoe je dit bekijkt. Wij zien een Bruchterveld dat niet altijd even goed is in de passing, bij tijd en wijle onrustig is en te snel naar voren wil bij balbezit. Niet perse mooi om te zien, maar….we doen in de omschakeling en bij balbezit van SC Lutten exact waar de trainer op heeft gehamerd, kantelen naar één kant, compact staan, ballen niet door het midden laten spelen, in de lijnen gaan staan van de middenvelders en zo kan ik nog wel een aantal afspraken noemen. Hierdoor geven we SC Lutten geen enkele kans om ook maar gevaarlijk te worden. Werkelijk schitterend om te zien dat wij zo als team opereren. Het enige wat er aan ontbreekt zijn opgelegde kansen van onze kant, deze hebben we niet. Af en toe wat mogelijkheden die we bij iets meer geduld of overzicht konden promoveren naar grote kansen.

In de rust worden alle puntjes nogmaals op de i gezet en gaan we vol vertrouwen de tweede helft in. Wat me opviel in de tweede helft is dat SC Lutten iets meer druk op onze laatste linie ging zetten bij balbezit van Koen. Dat Koen hier niet warm of koud van wordt liet hij een aantal keren zien door de ballen links en rechts op de stropdas te leggen van onze backs, mooi mooi! De wedstrijd kabbelde voort en werd met de minuut spannender. Wij kregen steeds meer grip op de zwart-witten zonder echt gevaarlijk te worden. De goed fluitende skeidsrechter voorzag in de 65ste minuut al een 0-0 stand en verzocht de lichtinstallatie op 100% vermogen aan te zetten zodat we in de verlenging met kunstlicht door konden voetballen. Veuls te voorbarig wat ons betreft want we wonnen steeds meer duels en de ruimtes werden groter. Een paar (in totaal 5) verse krachten erin en we trekken de wedstrijd naar ons toe was de gedachte aan de kant van de Tricolores. En ja hoor…… daar was tie weer, onze Bas W deed waar hij al jaren om bekend staat, sleuren, kappen en doorgaan tot de bal nagenoeg in de goal ligt. 1-0, hatseflats. Vanaf deze goal zijn we geen enkel moment meer in gevaar geweest, SC Lutten ging de ballen naar voren pompen om zo nog iets te forceren. Het enige wat ze hierbij geforceerd hebben is onze Roy ‘de Kleerkast’ Timmerman. Een in mijn ogen opzettelijk duwtje van de spits leidde ertoe dat Roy verkeerd neerkwam en zijn enkel verzwikte. Inmiddels had de trainert al vijf keer gewisseld en stonden we met tien man. Zelfs gedurende deze tien minuten waren we de baas op het veld en hadden we zomaar nog de twee-nul kunnen maken.

Zonder al teveel problemen haalden we het eindsignaal en was de vreugde groot. Het Twidde dendert door naar de zinderende finale wederom op sportpark de Noppenweide. Om twaalf uur Nederlandse tijd klinkt het fluitsignaal en gaan wij er alles aan doen om te promoveren naar de TWEEDE Klasse, ja U leest het goed, de TWEEDE Klasse!! Whoop Whoop!! Komt allen, het belooft een prachtige slotdag te worden van onze Jubileumweek!!!