Na het verlies van vorige week op de Noppenweide, moest ‘t Twidde vandaag optreden tegen CSV’28 2 achterin Stadshagen te Zwolle. Vorige week te weinig vechtlust en afgetroeft op ons eigen veld, dat doet zeer. Daardoor waren we gebrand om punten te pakken in Zwolle. Vorig jaar veraste we menig mens door thuis van ze te winnen met veel energie en vechtlust. Nu dus in Zwolle met erg veel wind op een vlak kunstgras, wat de tegenstander een stuk beter ligt dan ons. We hadden ons daarom voorgenomen om vanuit de gesloten organisatie opzoek te gaan naar onze spitsen Bas en Senna, en dan aansluiting te zoeken.
De Zwollenaren hadden in het begin veelal de bal zonder echt gevaarlijk te worden. Wel was er veel verwarring op het veld bij hoge ballen, aangezien de bal niet in te schatten bleek en dus elke hoge bal in de 16 gevaarlijk werd. Na veel tegenhouden zonder zelf echt gevaarlijk te worden, viel dan toch 1-0. Een strakke corner op de eerste paal viel binnen door miscommunicatie bij Martijn en Kevin. Toch gingen we door met veel vechtlust en energie, waardoor we als team goed stonden en kansen konden creëren. Een afstandsschot van Koen werd goed gepakt door de Zwolse keeper. Daarnaast kwam Bas een aantal keer net niet lekker uit bij een paar goede diepe ballen van Jonne, of was het schot niet gericht genoeg. Met een 1-0 gingen we dus aan de thee.
In de rust spraken we vooral over het in de wedstrijd blijven, aangezien het nog maar 1-0 stond. Onze kansen zouden wel komen, wat later in de wedstrijd ook wel bleek. In de rust vond gelijk onze enigste wissel plaats: Hugo kwam erin voor de licht aangeslagen Senna, die veel werklust had geleverd. De eerste 15 min van de 2e helft kwamen we niet onder de druk uit van CSV’28. Het spel vond op onze helft plaats en wanneer we de bal veroverde, konden we niet de rust bewaken om te gaan voetballen en kozen we vaker voor de lange bal. Toch vielen er niet veel echte kansen. Helaas zorgde weer een fout van ons voor een doelpunt van de tegenstander. Een diepe bal van de tegenstander werd verkeerd ingeschat achterin, waardoor de tegenstander 1 op 1 naar Kevin kon en niet faalde. Gelijk na onze aftrap viel ook gelijk de 3-0. Een bal vanuit achteruit werd ingeleverd bij een aanvaller waardoor via 3 spelers de bal weer achter Kevin lag. Het leek erop dat onze eigen fouten ons de wedstrijd ging kosten.
Toch viel uit het niets de 3-1. Na goed voetballende combinaties vonden we Hugo, die van 30 meter de bal over de keeper heen jaagde, geweldige eerste goal voor ’t Twidde en v.v. Bruchterveld! Hierdoor kwamen we meer op de helft van CSV’28 en verdiende Martijn of Hugo een vrije trap aan de zijkant van de 16. Jorn legde aan en schoot de bal hard in de verre hoek: 3-2. We drongen nog verder aan door Jonne naar voren te schuiven als stormram. De bal viel nog een aantal keer gevaarlijk, waaronder uit een corner waar Gijs de bal via zijn schouder naast het doel “kopte”. Helaas viel de gelijkmaker niet meer en kwamen we aan de andere kant een keer goed weg, aangezien CSV’28 2 x de paal raakte binnen 10 seconden.
De persoonlijke fouten hebben ons de das omgedaan vandaag, wat zonde is. Daarnaast kunnen we met deze houding weer door naar volgende week, wanneer we uit moeten naar Den Ham 2. Thuis wonnen we knap met 2-0, dus Den Ham zal er opgebrand te zijn om ons te verslaan. Volgende week dus weer strijdbaar om weer eens 3 punten te pakken, om mee te blijven doen in deze voorjaarscompetitie!

Auteur: Gijs Odink