Het is weer het einde van het seizoenshelft dus gaan we het seizoen eerst even met elkaar doornemen. Het was een bewogen seizoenstart van ‘t Twidde dat nog steeds opzoek is naar een trainer. Hoe dit nog steeds niet gelukt is met zoveel kwaliteiten in de ploeg is ons nog steeds een raadsel. Maar met hulp van Niek W en Marcel en met vele verschillende tactieken, opstellingen, en formaties hebben we een redelijke basis neergezet met hier en daar natuurlijk nog wat verbeterpunten. Maar we mogen zeker niet klagen. Op dit moment hebben we 2x gewonnen, 5x gelijk gespeeld en 4x verloren. We komen daardoor op een punten aantal van 11 wat goed is voor de 9e plek.

Afgelopen zaterdag werd er thuis afgetrapt tegen het Westerhaarse Voorwaarts 2. Voorwaarts stond op dat moment een na laatste met 2 punten en wij stonden met 8 punten 9e, dus de pot van zaterdag moest gewonnen worden om aansluiting te houden op de middenmoot. We begonnen de wedstrijd sterk en kregen al snel een paar kleine kansen. Maar dat mocht niet baten. Na een kwartier sloeg de wedstrijd compleet om en met een snelle counter kwam Voorwaarts op voorsprong 0-1. Dus er was werk aan de winkel. We gaan even 10 minuten verder in de tijd en beginnen weer een beetje grip op de wedstrijd te krijgen. Op dat moment mocht Rik aantreden om de corner te nemen, met een snelle een twee met Bas kon Rik de 1-1 in de lange hoek binnenschuiven.

We kregen er weer vertrouwen in een goede afloop en gingen beter spelen. En na een kleine 10 minuten was het weer raak. Nu gaf Roy een mooie assist op Bas die hem koelbloedig afmaakte 2-1. Niet veel later schoot de keeper van Voorwaarts de bal belabberd uit en belande in de voeten van de junior van het team, die wist natuurlijk wel raad met zo’n bal en passte hem snel naar Roy die op dat moment 1 op 1 komt met de keeper en de bal tegen de netten 3-1. Even later fluit de arbitrage af en gaan we rusten met een 3-1 stand.

Na de rust begonnen we sterk en maakten we al snel 4-1 door een mooie assist van Bas op Roy. Na dat moment begonnen we de wedstrijd te controleren en kregen we aan beide kanten minder kansen. Tot frustratie van Voorwaarts. Die kregen geen vat meer op de wedstrijd en begonnen dat africhten op de arbitrage en spelers van Bruchterveld. Na een paar gele en 1 rode kaart, 30 minuten spelen verder werd de wedstrijd afgefloten en hebben we de 3 punten in de pocket. Daarna hebben we de 3e helft in de kantine voortgezet.

Dit was de eerste seizoenshelft en de wedstrijd van ‘t Twidde in vogelvlucht. Hieronder nog wat statistieken:

Doelpuntmakers:     Penalty stoppers:     Kaarten:                    Lulletje van de week:

Roy :               4          Koen :             1          Frank :            3          Marco H :      1

Niek :              3                                              Bas :               1            Max :              1

Bas :               3                                               Rik :                1

Rik :                2                                              Robbert :       1

Gijs :               2

Frank :           1