Vandaag stond dan eindelijk de langverwachte eerste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma, ’t Twidde van Mainbarg kwam op bezoek op ons mooie sportpark. Vorig seizoen eindigden we als nummer 3 en 4 op de ranglijst en waren we tijdens de onderlinge duels erg gewaagd aan elkaar. Met vele mutaties aan beide zijden was het interessant om te zien hoe de onderlinge verhoudingen nu lagen.

Voor de wedstrijd hingen er een aantal donkere wolken boven het hoofdveld waarop we vandaag aan mochten treden, met een fris briesje was het daardoor eigenlijk best lekker voetbalweer. We startten de wedstrijd in balbezit enigszins weifelend, waardoor we in balverlies soms slordig waren en de tegenstander mogelijkheden gaven die je ze niet wilt geven. Gelukkig hadden we telkens een goede interventie om te voorkomen dat dit tot een treffer voor Mariënberg leidde. Ook konden wij hier aanvallend genoeg tegenover zetten, want het was ook snel duidelijk dat wij in staat waren om kansen te creëren. In het eerste half uur lukte het ons met een drietal goede voorzetten om op goal te koppen en ook over de grond werden we gevaarlijk richting het vijandelijke doel.

Toen werd de wedstrijd ineens onderbroken door een flits, een donder en daaropvolgend een fluitsignaal van de scheidsrechter. De donder zat te dicht op de flits en daarom een verstandig besluit om uit voorzorg de kleedkamers op te zoeken. Dat gaf ons de mogelijkheid om te evalueren hoe de wedstrijd tot dan toe verliep en de puntjes op de ‘i’ te zetten. We hadden dan wel kansen gecreëerd, maar waren verdedigend en opbouwend als team zo nu en dan toch nog zoekende.

Voor ons daarom erg prettig dat deze onderbreking ontstond, want het kwartier dat daarop volgde was een stuk beter. Hierin kregen we meer controle over de wedstrijd.

Tijdens de officiële rust werd er verder gesproken over de verbeterpunten en doorgaan zoals we bezig waren was het devies. Ook na rust hielden we het overwicht van het laatste deel van de eerste helft, echter werd dit nu bruut verstoord door een tegengoal in de 55e minuut. Vanuit een lage vrije trap wist Marienberg met enig geluk te scoren omdat de bal door ons van richting werd veranderd in een poging de bal weg te werken. Toch bleven we hierna doorgaan zoals we speelden en hielden we controle zonder zelf enorme kansen te creëren.

De laatste vijfentwintig minuten gooiden we het na een aantal wissels over een andere boeg en dat kwam ons spel ten goede. We scoorden juist op dat moment ook de 1-1 na een goede voorzet van Nick op Rob, die koppend gelijk maakte.

Dit gaf ons meer goede moed, en we verhoogden de druk en creëerden de juiste ruimtes op het veld waar we goed gebruik van maakten. Wat er op volgde was een enorm aantal grote kansen (vooral koppend) waar we best goed mee omgingen. Het engeltje zat helaas niet op de lat, want onze pogingen gingen op diezelfde lat, net naast het doel of werden goed gered door de keeper.

Hierdoor bleef de winnende goal tot het einde in de lucht hangen, maar ik ben bang dat hij er nog steeds hangt. We wisten het namelijk niet af te maken, waarmee we onszelf niet beloonden voor een hele goede teamprestatie. De wedstrijd die we afleverden was goed, maar het resultaat was er deze zaterdag niet naar. Toch konden we onszelf niks kwalijk nemen nadien en was de wedstrijd een goed begin van de competitie!

Op naar volgende week waar het gevaarlijke Vroomshoopse Boys 3 op bezoek komt, een ploeg die de eerste competitiewedstrijd gewonnen heeft na in de voorbereiding indrukwekkende overwinningen neer te hebben gezet. We kunnen onze borst nat maken, maar dat is toch ook prachtig!!!