Zaterdag 12 april om 12:00uur was het tijd voor de wedstrijd tegen Den Ham 2.
De gasten uit Den Ham zijn met Nieuwleusen verwikkeld in een strijd om de 1e plaats in de competitie. Wij zijn ondanks het verlies vorige week een plekje opgeschoven naar de 4e plaats en willen dit graag vasthouden!

De uitwedstrijd in Den Ham eindige in een 2-2 dus het beloofde een mooie pot te worden.
Het was voor trainer Hans wel schrapen, bij alle seniorenteams was de spoeling dun deze zaterdag. We begonnen daarom aan de wedstrijd met 1 wissel.

Om 12:00uur werd er afgetrapt op het zonnige sportpark de Noppenweide. Na een paar minuten af tasten en positie kiezen kwamen we steeds beter in ons spel. Iedereen begon fel aan de wedstrijd en we wisten in de duels te komen en deze ook te winnen. Met de wind in de rug werden snel de spitsen gezocht en geprobeerd de ballen achter hun laatste linie te spelen. In de 13e minuut een verre uittrap door Kevin, deze werd door Niels op waarde geschat en hij wist de bal langs de keeper te krijgen in de lange hoek. Mooie beloning voor het goede spel de eerste minuten van deze wedstrijd.

Naar mate de wedstrijd vorderde kwam Den Ham wat beter in het spel, ze zochten hun snelle buitenspelers en kwamen en geregeld uit. Tot echte kansen leidde dit nog niet. Toch viel in de 24e minuut de gelijkmaker, een lange bal werd niet goed weggewerkt en uit de kluts wist Den Ham de 1-1- binnen te schieten.

Na de 1-1 bleven wij proberen om de druk naar voren te houden en mede door de wind kregen we een aantal kansjes. De 1-2 viel dan ook vanuit de omschakeling. Na een corner voor ons word de bal door Den Ham uit verdedigend, deze valt tussen de verdediging en onze keeper in, de snelle speler van Den Ham is er als de kippen bij om deze bal op te pakken en binnen te schieten. Het spel gaat nog wat over en weer zonder echt grote kans en dan is het tijd voor de rust.

Na de rust komen we niet echt lekker in ons spel, er wordt te vaak gekozen voor de lange bal en we weten niet meer in de duels te komen. We krijgen nog een penalty tegen voor een bal die wel heel erg ongelukkig tegen een bovenarm aan komt, gelukkig weet Kevin deze bal te keren en zo blijft het verschil maar 1.

25 minuten voor tijd wordt de buitenspeler van Den Ham weer diep gestuurd en deze wint het duel en legt de bal klaar voor de ingelopen middenvelder 1-3. Het restant van de wedstrijd wat kleine kansen over en weer maar geen noemenswaardige momenten.

Zo weten wij helaas de 3 punten niet in Bruchterveld te houden, volgende week de uit wedstrijd tegen Nieuwleusen om 12:30 ook tegen Nieuwleusen werd de 1e wedstrijd gelijk gespeeld, belooft dus wederom een mooie pot te worden!

Auteur: BA