Zaterdag 1 april stond de wedstrijd Den Ham 2 – VV Bruchterveld 2 op het programma. Dit klinkt misschien als een grap, maar dat was het zeker niet. Onder leiding van Dhr. Spoon werd er om 12:15 afgetrapt op Sportpark De Rohorst. De bezoekers begonnen wat slordig aan de wedstrijd en in de passing kon vaker de dichtstbijzijnde man gezocht worden i.p.v. de verre moeilijke bal. Dit leidde ook de 1-0 voor Den Ham in, een slordigheid aan de zijkant werd door de gastheren afgestraft en zo keken we al snel tegen een achterstand aan. Daarna proberen we ons te herpakken en komen we steeds beter in de wedstrijd met kansen voor Bas en Niels tot gevolg. Ruststand 1-0.
In de rust bespreken we wat beter kan en moet en gaan we meer als een team de 2e helft in.
We zetten meteen druk bij Den Ham en ze lijken er even niet uit te komen. Een afgeslagen corner komt weer bij Bas terecht, die zet de bal voor en wordt vakkundig ingetikt bij de 1e paal door Niels. Een goal uit het boekje zoals we zeggen. Nog geen 5 minuten later krijgen we weer een corner en komt de bal wederom bij Bas terecht, dit maal geeft hij de bal voor op Gijs die de bal binnen werkt. Zo heeft het Twidde de boel binnen 10 minuten in de 2e helft omgedraaid van een 1-0 achterstand naar een 1-2 voorsprong. Eigenlijk komen we verder in de wedstrijd niet meer in de problemen en is het wachten op de 1-3. Maar zoals een oud gezegde luidt, als je ze zelf niet maakt, vliegt hij aan de andere kant erin, zo ook deze keer. Een schot van de nummer 9 van Den Ham die 5 meter naast leek te gaan, komt via een been van de centrale verdediger toch richting de goal. Kevin kon de bal nog ter nauwer nood uit de goal halen, maar deze kwam helaas voor de voeten van een Hammenaar. 2-2 met nog een kleine 20 minuten te spelen. We krijgen nog wel wat kansjes, maar gescoord wordt er niet meer in deze wedstrijd.
Al met al een bewogen wedstrijd waarbij we in de rust blij moeten zijn met een punt, maar als je dat omdraait na 10 minuten in de 2e helft toch niet helemaal lekker voelt. Volgende week staat er een inhaalwedstrijd op het programma tegen ZAC in Zwolle. Om af te sluiten toch nog maar even een cliché erin gooien: “Je kan niet elke kans voorkomen, anders wordt elke wedstrijd 0-0”.

Auteur: Jonne Lambers