Sportpark de Noppenweide

Martijn Tinus Meijerink 1-0
Jorben de Korte/Lange 2-0

Bijzondere Gebeurtenissen:
Twee doelpunten, één gele kaart, geen blessures en Kevin zijn eerste 0 van dit seizoen.

Wedstrijdverslag
0’ – 45’
Laten we het eerst maar hebben over de minst mooie helft, de eerste helft.. Op voetbal gebied zat er niet fantastisch veel kwaliteit in, balletjes gingen lang en verloren, passes over 5 tot 10 meter waren slordig, al met al heel focus loos. Na een aantal minuten verscheen er ook bij een aantal spelers lichte frustratie en dat hoorde je ook heen en weer op het veld. (bij HHC net zo). Kansjes heeft het Twidde ook wel gehad maar helaas niet benut. Bruchterveld was wel de bovenliggende partij in de eerste rommelige 45 minuten.

45’ – 90’

De eerste 10 minuten na rust zijn altijd de gevaarlijkste voor de mannen van t’Twidde. In de kleedkamer op scherp gezet en dan wanneer het veld wordt betreden lijkt het soms net alsof iedereen zijn veters nog moet strikken. Maar gelukkig voor deze zaterdag bleek dit niet het geval, de 10 minuten overleefd en kort daarna weet Martijn zelfs de 1-0 te maken. Jonne zag Martijn aan de rechterkant een mooie loopactie maken en serveerde een heerlijk “balletje a la Sjon” van achteruit. Martijn controleert en schuift de bal zo met buitenkantje rechts langs de keeper. Deze vorm van talentvertoning mocht ook wel nadat wij anderhalve week hebben moeten aanhoren dat Martijn nieuwe sokken heeft. (Iets met extra grip). Na de 1-0 viel het een tijdje stil, beide teams gingen over en weer, er hing iets in de lucht maar aan welke kant die zou vallen wist niemand. Ondertussen was er ook nog gewisseld: in de rust Boaz voor Hugo en een paar minuten daarna Robbert voor Richard. Richard heeft zijn diensten goed bewezen en het was aan Robbert om deze lijn verder te trekken. Naarmate de minuten verstreken was er weer een potentieel doelpunt in aantocht, klasse combinaties aan de rechterkant die steeds dichter naar het zestien meter gebied van HHC trokken. Na een driehoekje krijgt Robbert de bal en weet die heel netjes terug te leggen ter hoogte van de penaltystip, Jorben weet niet de rust te bewaren en schiet deze kans nog net niet bij de Schieve Schaatse op de parkeerplaats, nog steeds 1-0. Het zal nu toch een keer afgemaakt moeten worden want het wordt de mannen van Bruchterveld steeds heter onder de kont. De minuten tellen op maar de stand blijft hetzelfde. Aantal kansen van beide kanten maar nog steeds niks. Lesley die zijn schoten niet meer op één hand kan tellen probeert de stand uit te breiden maar ook die heeft vandaag niet zoveel geluk. Dan toch over geluk gesproken, in de 85e minuut kruipt Bruchterveld langzaam naar voren, een beetje heen en weer getik totdat we dichtbij genoeg zijn. Jorben speelt langs de rechtsback van HHC en schiet vervolgens via het been van de tegenstander over de keeper heen, 2-0, de verschrikkelijke misser toch goedgemaakt en weer ruimte om adem te halen. Verder gebeurt er niet zo heel veel. Voornamelijk goede inzetten om de 0 van Kevin te bewaken en dan het eindsignaal van de scheidsrechter. De eerste overwinning dit seizoen voor het Twidde. Na afloop een verdient kratje bier erbij en snel douchen.

Zaterdag 04-11-23 reizen wij af naar PH Almelo, 12:00 start wedstrijd. Komt dat zien.

Auteur: Jorben de Lange
(Note to self: NIET VERGETEN DE PEN DOORGEVEN)