Na een goede overwinning in marienberg vorige week moest het tweede nu aantreden tegen DOS. DOS staat net als Bruchterveld bovenin in de competitie. Dus een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen. Bruchterveld nog steeds ongeslagen. Alles zou weer uit de kast moeten worden getrokken om dit zo te houden. Klokslag 12:15 was de aftrap en de bal begon te rollen. De uit ploeg kwam goed voor de dag op eerste gezicht. De Bruchtervelders wisten dat er echt werk aan de winkel was om de punten thuis te houden.

De bedoeling was om DOS vast te zetten en hoog druk te houden. Dit lukte niet door het goed spel van de zwart gele. Het was alle hans aan dek voor beide ploegen. De verhouding op het veld was naar genoeg gelijk. Aan beide kanten werden kleine kansen gecreëerd. De scherpte was er bij alle 22 spelers op het veld. Er werd niks weg gegeven en de verdedigingen stonden stark. Wel kregen de Bruchtervelds de betere kansen in de loop van de eerste helft. Het slot stuk van de eerste helft was voor de thuis ploeg. Via de linker kant werd er de diepte gezocht in de hoek. De spitsen van Bruchterveld konden daar vrij in lopen en een actie aangaan. Bas en Milan slaagde er één paar keer in om de hoek in te duiken. Hieruit kwamen dus aardige wat kansen voor de Bruchtervelds uit. In de eerste helft werd er niet gescoord. Na 45 minuten gingen dus bij ploegen na binnen voor de thee.

In de kleedkamer werd er besproken wat er anders moest om de wedstrijd te winnen. De conclusie was simpel. De kansen moeten benut worden en achterin moest het dicht blijven. Met die 2 taken stapte de Bruchtervelders weer het veld op. Klaar om de wedstrijd te winnen.

De tweede helft begon eigenlijk na genoeg het zelfde als de eerste. Wel werd er aan beide kanten de doel trappen vast gezet. Dit zorgde voor veel lange ballen op het middenveld. Bruchterveld had daar gelukkig wel iets meer de over hand. Veel duelen werden gewonnen. DOS probeerde er via de counter snel uit te komen doormiddel van een lange bal. Een paar werd DOS gevaarlijk voor goal maar er werd gelukkig niet gescoord. Ook de Bruchterveld kreeg grotere kansen en zat dicht bij de 1-0. Na een paar ballen voor langs en net naast de goal bleef een doelpunt nogsteeds uit! DOS kwa wederom uit een counter weer bij Bruchterveld voor de goal. De spits werd in gespeeld en die dribbelde richting goal. Een Bruchterveld wou van achter de bal veroveren maar raakte de DOS speler lichtelijk. De spits dook meteen naar de grond en versierde op die manier de een penalty. Deze werd benut door DOS en de stand werd 0-1. Bruchterveld had nog ongeveer 20 minuten om een gelijkmaker te maken. We gingen uiteraard op zoek naar een doelpunt. Bruchterveld schoof een verdegiger naar voren. Dit was een goede beslissing. De bal werd diep geschoten door Rick richting Bas. Bas liet op zijn beurt de bal lopen voor een doorgeschoven middenvelder. Gijs nam de bal goed mee en kwam 1 op 1 met de keeper van DOS. Met een simpele schijnbeweging was de keeper gezien. Gijs kon de makkelijk voor open goal in tikken. 1-1 was de stand en Bruchterveld kwam goed terug van een achterstand! Na 85 minuten voetballen was de stand gelijk. Meer zat er jammer genoeg niet in voor beide partijen. Bruchterveld behoudt de koppositie en heeft volgende week rust.

Auteur: Frank Altena