Twidde afgedroogd door Vroomshoopse Boys 3.

Zaterdag 14:30 was het zover, de wedstrijd tegen Vroomshoopse Boys 3 stond op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd was het al duidelijk dat de tegenstander sterk zou zijn. De Boys wonnen 3 bekerwedstrijden en ook de 1e competitie wedstrijd werd gewonnen.

Na 20 minuten leek er niets aan de hand. Beide partijen hielden elkaar goed in de hand en echt grote kansen waren er niet. Tot in de 25e minuut Rob maar eens een keer de lange bal probeerde en met succes, Jarno kwam hierdoor 1 op 1 te staan met de keeper en legde de bal af op de goed meegelopen Guus, die de bal mocht intikken. 1-0 voor na 30 minuten spelen en er lijkt niets aan de hand te zijn voor de tricolores. Er werd zelfs nog een grote kans gecreëerd. Jarno gaf een goede voorzet op Guus die volledig vrij stond bij de 2e paal, maar de kans werd niet benut. Vervolgens keerde de stand snel om, eerst kregen de boys op 20 meter een vrije trap, die perfect in de kruising gelegd werd. Nog in de 1e helft werd 2 maal het opbouwen vanuit achteren van de Tricolores afgestraft. Het balverlies op eigen helft met veel man voor de bal, daar wisten ze bij Vr. Boys wel raad mee. Daarbij ook de credits naar Vr. boys die goed loerde op kleine foutjes van onze kant. Zo stond het met rust ineens 1-3.  Na rust werd er door Bruchterveld nog meer naar voren gespeeld met alle risico’s van dien. Voorin werd Roy gebracht wat extra kracht bracht. Ook creëerde Roy enkele kansen voor hemzelf, maar dit leverde geen doelpunt op. Waar Vroomshoopse Boys wel dodelijk effectief bleef en op deze manier ook uitliep naar een 1-5 eindstand.

Volgende week speelt het Twidde uit tegen OZC 3 om 14:30.