Het vorige seizoen eindige met dezelfde derby als nu, echter deze keer op de Noppenweide. En wéér wisten de Tricolores  niet te winnen van Mariënberg.
Onder leiding van arbiter good-old Wim van der Velde (69 jr) waren de beide teams over 90 minuten redelijk in evenwicht.

Mariënberg begon overtuigend. De eerste de beste counter was levensgevaarlijk, maar Koen Godeke was op z’n post op de pegel van Collin Bouwhuis. Na een kwartiertje was Bruchterveld de betere ploeg, maar kon dit niet in doelpunten omzetten, ondanks de mogelijkheden.
Het spel golfde op en neer, meestal met Mariënberg als counterende ploeg en dat is iets wat ze gewoon erg goed beheersen. De Tricolores speelden nogal eens te vaak voor postbode. Vlak voor de rust waren de gastheren nogal slordig en dat leverende toch weer twee kansen op voor de Mariënbergers.
Kansen over en weer, maar geen scores tot de rust.

Beste kans na rust voor Julian Smit die vergat een prima voorzet van invaller Tom Bekman af te ronden. Een later leek Koen Dijk de 1-0 te maken, maar hij werd afgevlagd voor buitenspel. Binnen de minuut was het Luuk Benjamins die hard de lat trof. De voorsprong voor de Tricolores hing toen in de lucht, maar ook uit een ouderwetse scrimmage kreeg niemand de bal over de doellijn.
Beste kans voor Mariënberg was voor Wesley Willems toen hij Ryan van den Berg uitspeelde en hard in de korte hoek leek te scoren, maar een katachtige redding van Koen Godeke voorkwam een score.
Beide teams gingen voor de winst en in de laatste minuten leken de Tricolores het alsnog te gaan redden. Maar ondanks enkele scrimmages en een aantal corners achter elkaar ging de bal maar niet in het vijandelijke net.
Eindstand 0-0. Zeker geen bloedeloze en over het algemeen konden spelers en supporters wel met deze stand leven. Tuurlijk, de Tricolores hadden 70% balbezit, maar de counters van Mariënberg waren zeker zo gevaarlijk.  En als je 70% balbezit hebt moet je tenslotte ook een keer het geluk hebben dat een bal binnen vliegt.
Pluspunt, we zijn deze keer niet echt in het mes van Mariënberg gelopen. En dat levert in ieder geval al één punt meer op dan afgelopen seizoen.

Volgende week uit naar Avereest dat vandaag Kloosterhaar met 6-2 naar huis stuurde. We zijn dus gewaarschuwd.

HR

Voor meer foto’s zie de website van vv Mariënberg https://www.vvmarienberg.nl/113/13539/uitslagen/wedstrijd-details/?tab=3

Na de wedstrijd was er weer een interview met trainer Stephan Bloemendal: https://youtu.be/tCPZU_kgaHQ