De eerste thuiswedstrijd na de winterstop werd gewonnen tegen AVC Heracles. Op een zwaar en hobbelig veld werden de toeschouwers niet verwend met oogstrelend voetbal.

In de eerste helft waren er dan ook weinig hoogtepunten.
De eerste kans  van Bruchterveld werd na een klein kwartier voetballen meteen omgezet in een doelpunt. Vroeg druk zetten resulteerde in balverlies bij AVC Heracles en Niek op ’t Ende zette met een mooie bal Maxim Muusse voor de keeper en hij scoorde beheerste de 1-0.

Voor de rest gebeurde er voor beide doelen weinig. Luuk Benjamins probeerde vlak voor rust met een schuiver in de korte hoek de keeper te verschalken, maar zijn schot had te weinig snelheid. In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Twee hardwerkende ploegen die tot weinig mooi voetbal kwamen. In de 65e minuut scoorde Luuk Benjamins met een mooie individuele actie de 2-0. Helaas was het niet de bevrijdende treffer want vlak daarna gaf AVC Heracles al een waarschuwing maar hun eerste grote kans ging net over. Vlak daarna kreeg Koen Dijk een mooie kans, maar het was AVC Heracles dat een kwartier voor tijd de 2-1 maakte. En werd het dus toch nog weer spannend. Julian Smit kreeg na een mooie combinatie de kans om de wedstrijd in het slot te gooien maar helaas ging deze kans verloren. Daarna een corner op het hoofd van Koen Dijk die op de paal belandde. AVC Heracles bleef geloven in een punt en claimde een stafschop maar de scheidsrechter beoordeelde dat er geen overtreding was gemaakt. Invaller Tom Bekman kon daarna de 3-1 maken, maar de keeper kon met een goede redding dit voorkomen. Uiteindelijk wist Bruchterveld de 2-1 voorsprong over de streep te trekken en kunnen er 3 heel belangrijke punten worden bijgeschreven. En blijft het gat met nummer 3 DES maar 4 punten. Echter, nummer 12 Avereest staat met een wedstrijd minder gespeeld ook maar 4 punten achter op Bruchterveld. Kortom, een erg spannend competitie.

Volgende week de altijd lastige uitwedstrijd tegen Mariënberg. Met dezelfde vechtlust en hopelijk een beter veld kan Bruchterveld met goed voetbaltechnisch spel wellicht eindelijk een keer uit winnen van Mariënberg.

HS

Hieronder de reactie van trainer Stephan Bloemendal na afloop van de wedstrijd:

“De eerste 25 minuten vond ik ons goed voetballen, vooral op eigen helft.
Wisten middenvelders goed vrij te spelen en door te voetballen.
Uit zo’n aanval ontstaat ook via Niek de assist op Maxim.
Naarmate de wedstrijd vorderde verloren we te veel de individuele duels om de 2e bal, deze wist AVC beter op te pikken waardoor wij wat in de verdrukking kwamen, zonder grote kansen weg te geven.
Als we zelf beter de laatste fase uitspelen staan we 3 – 4 keer in de 1 op 1 met de keeper.
2e helft wordt het spel van beiden niet veel beter, voornamelijk ook door het veld.
We maken de 2 – 0 door goed meegeven van Julian op Luuk met een goede actie.

Niet lang van kunnen genieten door een snel tegendoelpunt die wat raar tot stand komt door de as.
Laatste deel van de wedstrijd hebben we nog de kansen, maar scoren we niet en komt AVC op een corner na niet enorm gevaarlijk voor de dag.

Wedstrijd op een zwaar veld met heel hard werken, grootste winstpunt is dat we deze wedstrijden eerder gelijkspelen of verloren en gisteren eens niet.”

Meer foto’s van Inge Hemming te vinden op facebook: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2535548606623259&id=100005044335735