Met een groep van 16 spelers begon nieuwe trainer Stephan Bloemendal aan de oefenwedstrijd thuis tegen vv Avereest.
Ook bij de club van De Balk een nieuwe trainer, nl. Rico Magsino.

Bij de thuisclub is de voorlopige selectie zo ruim opgezet dat er maar liefst 3 spelers verlof kregen deze avond (Lesley, Koen D en Maikel). In de goal deze keer Koen Godeke.

Met arbiter Gerwin Maathuis werd afgesproken om 3x een half uur te spelen (water drinken en wisselen).
Bruchterveld begon sterk met een kopbal op de lat van Maxim Muusse en Luuk Benjamins met een schot van 20 meter op de paal. Daarna nog een poging van dichtbij door Muusse, maar de keeper redde knap in de korte hoek.
Na een klein halfuur de eerste echte kans voor Avereest, maar Godeke redde één op één.
Avereest beperkte zich vooral tot de counter, maar was hierin wel gevaarlijk zonder dat er verder kansen uit ontstonden.

In het tweede bedrijf werd er volop gewisseld en had Bruchterveld opnieuw de regie. Luc Roelveld lobde van afstand naast de goal en Frank Altena kon een goede actie van Nick van der Veen niet afronden.
De verdiende 1-0 kwam dan toch, maar via een afstandsschot van nieuweling Maxim Muusse. Daarna ging een lob van afstand op ’t dak van het doel boven Godeke.

In het 3e deel kreeg Avereest de smaak te pakken en creëerde even later opnieuw een aardige kans.
Maar nadat ook Luuk een bal over had gelobd, maakte hij z’n volgende kans wel af, na een prima assist van Milan Eggengoor, 2-0.
Door het vele gewissel werd het spel er niet beter op, wat rommelig.
Nadat eerst Godeke nog had gered na een scrimmage vlak voor hem, viel even later toch de aansluitingstreffer voor Avereest. Het was laatste man Muusse die op de bal stapte en de spits van Avereest kon profiteren.

Zo eindigde dit nuttige oefenpotje in een 2-1 overwinning voor de Tricolores en is Bloemendal weer wat wijzer geworden.

A.s. zaterdag wordt er niet gespeeld ivm het Oranjefeest in Bruchterveld, wat al op donderdagavond begint. Komt allen!

Dinsdagavond 30 augustus a.s. spelen de Tricolores opnieuw een thuisoefenwedstrijd en wel tegen Manderveen 1.  Aanvang opnieuw om 20:00 uur.

HR