Zaterdag 25 september was de seizoenopening zowel voor Hardenberg’85 als voor vv Bruchterveld er niet eentje om nou lang bij stil te blijven staan. Daarvoor was het spel te matig en werden er aan beide zijden veel te veel fouten gemaakt.
Toch werd en gescoord en was er een winnaar.

Bij de Tricolores heeft de lange en intensieve voorbereiding haar tol geëist. Centrale verdediging Nick Ros is al enkele weken niet inzetbaar. Daarnaast kampen er meerdere spelers met lichte blessures, tijdens deze wedstrijd werd dit helaas nog erger.

In de eerste twintig minuten kwam gastheer Hardenberg’85 beter voor de dag dan de gasten. Ze waren wat feller en wat dreigender dan de Tricolores. Enkele mogelijkheden werden echter niet benut. De eerste de beste echte uitbraak van Bruchterveld daarentegen leverde de 0-1 op. Gelegenheidsverdediger Rienk van der Veen zag Lesley op de Haar van eigen helft vertrekken en zijn pass was op maat. Lesley liet de blauwhemden z’n hielen zien en scoorde beheerst in de lange hoek.

Een meevaller voor de gasten , die even later Thijs Nijman (centrale verdediger) zagen uitvallen met een vervelende blessure. Jesse Godeke kwam hem vervangen.
De arme Jesse was amper warm gedraaid of linksbuiten Roy de Haard was ‘m te snel af en passeerde Godeke in de korte hoek, 1-1.
De grootste kans net voor rust was voor Op de Haar, zijn lob van twintig meter ging echter net over het doel.
Met een 1-1 stand werden de kleedkamers en kantine opgezocht.

Direct na de rust stoomde Thomas de Boer op en diens voorzet werd gelukkig voor de Tricolores door iedereen gemist.
Na zo’n tien minuten stapelden de irritaties zich op wat resulteerde in enkele overtredingen en  gele kaarten.
Het spel werd er niet beter op. Geen van beide teams maakte aanspraak op de overwinning.
Julian Smit met een pegel op keeper Wolbink en ook een speler van Hardenberg testte doelman Godeke, maar beiden wisten van geen wijken.

In de 66e minuut leek toch de beslissing te vallen. De ingevallen Luuk Benjamins werd diep gestuurd en ging in de zestien meter onderuit na licht contact met doelman Wolbink.
Arbiter Zander Pouls oordeelde hard en legde de bal op de penaltystip. De uitgelezen kans op de voorsprong werd door Op de Haar echter niet benut; zijn inzet was wel hard maar niet voldoende in hoek waardoor Wolbink voor even de held van Hardenberg werd.

Ook hierna bleef de wedstrijd lang in evenwicht. Grote kansen waren er niet te noteren.  Met nog ruim vijf minuten op de klok werd invaller Ramon Luisman in de heupzwaai genomen op zo’n twintig meter van het doel van Wolbink.
Op de Haar schoot de vrije trap hard in, maar recht op Wolbink af. Deze pareerde de bal, liet ’m los en verloor het zicht op de bal, waarna het leer vanaf 16 cm voor de doellijn hard werd ingeschoten door de attent ingelopen Benjamins. 1-2 voor de Tricolores, en de held Wolbink van even daarvoor was weer held-af.
Dezelfde Benjamins schoot nog een bal op doel vanaf twintig meter, maar Wolbink liet echter zien weldegelijk over veel kwaliteiten te beschikken en tikte de bal schitterend uit de kruising.

Met nog een vrije trap hoog over het doel van Godeke eindigde deze derby, die helaas nooit een acceptabel niveau bereikte, met een gelukkige winnaar, waar wellicht een puntendeling de verhoudingen beter had weer gegeven.

Volgende week speelt Hardenberg’85 uit bij Mariënberg  (0-1 winst bij AJC) en ontvangen de Tricolores op de Noppenweide Voorwaarts uit Westerhaar (0-2 verlies tegen DES).

Opstelling:
Koen Godeke;
Nick van der Veen, Thijs Nijman (35′ Jesse Godeke), Rienk van der Veen (Jonne Lambers), Maikel Ros;
Rutger Dijk, Niek Dijk (71′ Ramon Luisman), Niels Lubbers (61′ Luuk Benjamins), Julian Smit;
Luc Roeleveld, Lesley op de Haar

Foto’s van Jan van der Veen