In de thuiswedstrijd tegen het onbekende Wilhelminaschool zouden de Tricolores de eerste wedstrijdpunten van dit seizoen moeten gaan halen.
Na 90 minuten hard werken stond er echter geen overwinning op het scorebord.

De wedstrijd stond onder leiding van de jonge Stan Smit (19), hij deed dit met verve.
Eerste kans was voor de thuisploeg. De vrije trap van Op de Haar ging in het zijnet.
Een minuut later kwamen de gasten voor de eerste keer over de middellijn en het was meteen raak.
Pim Zengerink kon alleen op Huisjes af en via de doelman ging de bal in het net.
Daarna waren er diverse kansen over en weer. Huisjes redde een paar keer fraai, maar aan de andere kant kregen de voorwaartsen de bal er ook niet in.
Net voor de rust een onnodige overtreding en een vrije trap voor Wilhelminaschool. De muur luisterde niet naar de aanwijzingen van Huisjes en even later lag de bal achter de tevergeefs grabbelende doelman. 0-2 op een voor de thuisploeg zeer vervelend moment.

Na de rust gebeurde er eerst niet veel.
Niels Lubbers loste Niek Dijk af.  Even later ging de bal plotseling op de stip. Luuk Benjamins werd volgens arbiter Smit op z’n enkel getikt en binnen de zestien, dus een penalty.
Op de Haar verzilverde dit cadeautje tot 1-2.
Met nog een kwartier te gaan kwam Koen Dijk als extra spits voor middenverder Julian Smit.
Zat er dan toch nog een puntje in? Helaas maakte Kevin Leussink zo’n 12 minuten voor tijd de 1-3 en daarmee leek de wedstrijd wel beslist.
Bruchterveld gooide alles naar voren in de hoop dat de bal een keer goed zou vallen. Vier minuten voor tijd knokte Benjamins zich door de zestien meter en zijn schot ging via een verdediger in het doel, 2-3.
De grootste kans op de verdiende 3-3 was een kopbal van Jonne Lambers die hard naast ging. Het zo gehoopte wonder gebeurde niet. Opnieuw een sneue nederlaag voor de Tricolores.
Er wordt wel hard gewerkt, maar niet altijd even slim gespeeld. Een aantal vaste basiskrachten wordt nog steeds node gemist. En als dan sommige spelers ook nog eens telkens voor eigen succes gaan, in plaats van de combinatie te zoeken, dan wordt het lastig een goede teamprestatie neer te zetten.
En met het pakken van oliedomme gele kaarten help je je team ook niet echt verder.
Komende zaterdag gaat Bruchterveld op bezoek bij buurman Bergentheim op sportpark Moscou. De groenhemden mogen een getergd Bruchterveld verwachten.

De wedstrijdbal van vandaag werd aangeboden door E&H Installatietechniek Kloosterhaar.

Foto’s van Jan van der Veen