Vandaag speelde vv Bruchterveld thuis tegen ATC’65. Er is geen historie tussen beide teams, maar de recente overwinning van de ATC-ers op Daarlerveen boezemde vooraf zeker wat ontzag in.
Dus wees op je hoede Tricolores zou je zeggen! Na een zwak begin en een goed herstel gingen de driekleuren in de tweede helft echter volledig de bietenberg op.

Hoe kun je een wedstijd die onder controle is zo giga uit handen geven? Dat zullen de Tricolores ook gedacht hebben in die gedenkwaardige 10 minuten in de tweede helft.
De wedstrijd onder leiding van arbiter Wolterink, aardige man en prima scheidsrechter overigens, begon al rampzalig voor de gastheren.  Nick van der Veen en Maikel Ros afwezig vanwege blessure en ziekte. Coach Bloemendal nam niet z’n beste beslissing ooit en gooide de hele achterste linie op de kop. Of ’t daaraan lag valt niet te bewijzen, maar na 2 minuten lag de bal achter Godeke, 0-1.
Enige smetje op het optreden van Wolterink, hier had hij moeten fluiten voor een overtreding op Muusse. Feit was wel dat Mats Pieterse kon profiteren via de handen van Godeke en binnenkant paal.
Na een kwartiertje had Bruchterveld de wedstrijd  onder controle en was al gauw duidelijk dat de successen van ATC moeten komen van de counter, want dat beheersen ze bijna tot in de perfectie.
Na 25 minuten had de 1-1 moeten vallen, maar zowel Luc als Lesley laat die open kans liggen. Zoals eerder vermeld gaat ons dit steeds meer opbreken. Voetballend zit ’t meestal wel aardig in elkaar, maar de trekker overhalen blijkt toch een te lastig dingetje.
Ondertussen Smit wat aangeslagen, maar gelukkig  profiteert Pieterse net niet. Vlak voor rust een kopbal van Muusse, maar niet gevaarlijk genoeg. Meteen erop echter een prima interceptie door Nijman en zijn pass achter de laatste linie van ATC bereikt Roeleveld en zijn lob van 18 meter is doelman Nederkoorn te machtig, 1-1. Luc is even later nog dichtbij de 2-1 maar zijn voorzet belandt op ’t dak van het doel.
Een terechte 1-1 bij rust, waarbij de algemene opinie is dat een overwinning voor de Tricolores zeker tot de mogelijkheden behoort. Hoe bedrogen kun je dan uitkomen?
Eerste minuut na rust en uitblinker Mike Gigengack schiet over. Beste kans voor Lesley maar na een goede assist van Luc schiet hij naast. Het begin van een reeks van kansen voor de ATC-ers.
Na een uurtje een mooie combinatie door Rutger, Luc en Richard, maar diens inzet was te krachteloos. De counters van ATC werden steeds gevaarlijker, maar er moest een persoonlijke fout aan te pas komen voor de 1-2. Het was de onfortuinlijke Tom Odink die de bal volledig mistte en Teghlat Eilyo de kans bood de bal in het dak te rammen.
Binnen 10 minuten werd de wedstrijd volledig beslist. Eerst een schitterende spijtende pass op Gigenback voor de 1-3 en na nota bene een (slecht genomen) corner voor Bruchterveld scoorde Jasper Mulder aan de andere kant.
Hierna een kortstondige opleving dor een in het dak gejaste bal van Luc Roeleveld, 2-4, maar meteen weer het antwoord aan de andere kant de 2-5 door Eilyo na opnieuw een slecht genomen corner door de gastheren en een scherpe counter van ATC.
Extra zout wordt er nog in de wonden gestrooid door Abe Staal die de man van de wedstrijd Gigengack in staat stelt de 2-6 binnen te tikken, hetgeen ook de eindstand werd.

Het klinkt gek, maar een totaal onnodige nederlaag als iedereen z’n taken uitvoert. Juist dit werd vandaag nagelaten. Bij het voetbalspel horen aanvallende, maar ook verdedigende taken. En als niet iedereen dit beseft of accepteert of gewoon niet scherp is, dan kun je ook gewoon van iedereen in deze klasse verliezen en kun je nog steeds in de degradatiezone terecht komen. We zijn er nog lang niet!
Juist nu er blessures zijn, moeten de fitte spelers meer brengen. Dat betekent in ieder geval volle bak inzet en overtuiging en niet gokken op dat ene moment in 90 minuten.

A.s. zaterdag uit tegen de ongenaakbare koploper Rigtersbleek om 15:30 uur!! Dit is de laatste wedstrijd voor de winterstop.

HR

Na afloop eerst het interview met de Bloemendal en daarna een mooie volle kantine waar we Nederland zagen winnen van de USA.