Gisteravond speelden de Triclores een oefenwedstrijd tegen vv Manderveen.

De vorige ontmoeting eindigde in een ruime 8-1 overwinning voor de thuisploeg. Toen waren de Manderveners nog koploper in de 5e klasse, inmiddels gepromoveerd en dus vierdeklasser.
Het voetbal van de gasten was er ook duidelijk op vooruit gegaan.

Zij waren het die de eerste kans creëerden na zo’n 20 minuten, maar keeper Kevin op de Haar stopte een-op-een, de aansluitende corner werd over gekopt.
Een minuut later lag de bal er aan de andere kant wel in. Een diepe bal op Luuk Benjamins en de fraaie lob zorgden voor de 1-0 voorsprong. Amper 60 seconden later opnieuw Benjamins diep gestuurd en hij zag de meegelopen en vrijlopende Jorben de Lange, deze faalde niet en de 2-0 in de korte hoek was een feit.
De linksbuiten van Manderveen had de 2-1 op z’n schoen, maar opnieuw was Kevin de winnaar.
Rust 2-0. Zowel voor als na de thee werd er lustig op los gewisseld. Mede daardoor werd het een zeer rommelige wedstrijd. Voor het publiek wel vermakelijk met soms comedy capers-achtige scènes.

Kort na rust werd een voorzet door de nummer 8 van Manderveen knap binnengekopt vanaf een meter of acht, 2-1. Met nog een stief kwartier op de klok dé kans voor de 2-2, maar het schot ging over. Dan viel toch de op dat moment niet onverdiende gelijkmaker.  Nr. 10 slalomde knap door de Bruchterveld verdediging en werd door Thijs Nijman hard afgestopt net buiten de zestien (geel).
Nr. 7 ramde de toegekende vrije trap hard door de muur en de 2-2 was een feit.

Toch had de thuisploeg het laatste antwoord(en).
De verdienstelijk spelende de Lange speelde zich goed vrij en mikte vanaf rand zestien knap en beheerst raak, 3-2.
In de laatste minuten werd de score verder opgevoerd door Richard Snippe (mooie lob) en Luc Roeleveld, na een lange uittrap van Kevin waarbij de keeper aan de andere kant zich er wat op verkeek en Luc kon profiteren, 5-2.
Op de valreep nog een grote kans voor de gasten, maar Kevin en Thijs redden gezamenlijk met het nodige kunst- en vliegwerk.

Een al met al wel verdiende overwinning omdat er bij de Manderveners meer mis ging dan bij de Tricolores, maar was het goed? Nee, niet echt.
A.s. zaterdag spelen de Tricolores de eerste bekerwedstrijd en wel uit bij de buren van Banthum.
De tijd van het uitgebreid experimenten lijkt voorbij en vermoedelijk zal coach Bloemendal dan wel meer richting de ideale opstelling proberen te komen.
De withemden zullen dan echter wel uit een ander vaatje moeten tappen wil er hier een goed resultaat behaald worden.

HR