Op een zeer sfeervol sportpark Noppenweide speelden de Tricolores tegen de trotse koploper in de 4e klasse C , vv Bergentheim. Onder leiding van arbiter Ruben dan de Beld uit Balkbrug ontspon zich een typisch derby-gevecht dat wellicht niet altijd even goed was, maar wel spannend tot de laatste minuut

Op deze rasechte streekderby kwamen veel toeschouwers af. En na het vuurwerk en de schitterende goal van pupil van de week Jidde Schoemaker namen de Tricolores van meet af aan het initiatief.
Maar na een schot van Smit over het doel, waren het toch de gasten met de eerste kans. De door z’n bewakers totaal vrijgelaten goalgetter Nick Buitenhuis (alsof ze dachten “die man scoort toch zelden”) trof echter via Julian slechts de paal. Het waren toch al minuten waarin veel gebeurde. Meteen erop kon Milan namelijk richting “onze Karel” Pullen na een slippertje in de groen-witte defensie, maar zijn schot ging via een verdediger over.  Weer 60 seconden later was het wel raak. Uit een afgeslagen corner nam Luuk Benjamins de bal op z’n linker en trof hard door het midden het net. De gastheren hadden de smaak te pakken en na een doorgekopte verre ingooi leek de 2-0 van Milan in de maak, maar van 15 meter ging z’n inzet recht op Karel. De actieve Eggengoor kopte even later over.
En dan treedt weer die aloude wet in werking. De goal valt aan de andere kant. Een discutabele vrije trap en iemand die de bal met of zonder hands te maken binnen frommelt. Doelpuntenmaker onbekend.
Bruchterveld even van slag en meteen erop de voorsprong voor de Green Pride.  Een hoge voorzet bij de tweede paal wordt niet goed onderschept en Milan Hans is er als de kippen bij om de 1-2 binnen te rammen. De wedstrijd lijkt even volledig gekanteld.
Maar dan valt op slag van rust toch nog de 2-2. Uit het niets neemt Luuk Benjamins de bal op z’n linker en kegelt het leer vanaf 20 meter via onderkant lat hard achter de kansloze Pullen.

Na de rust al gauw een fikse tegenslag voor de Tricolores en voor Niek Op ’t Ende in het bijzonder. Hij loopt een lelijke blessure op die verder spelen onmogelijk maakt en hem mogelijk voor lange tijd aan de kant zal houden. Richard Snippe komt hem vervangen.
Na deze wissel meteen een vrije trap van Koen Otten die Luc Roeleveld vindt en uit de draait schiet Luc knap raak. Opnieuw de Tricolores op voorsprong!
Hierna opnieuw tegenslag. Milan Eggengoor valt uit met duizeligheid en wordt vervangen door Tom Bekman. De gastheren blijven de aanval zoeken en lopen (nog) niet achteruit. Koen Otten treft na een corner bij de tweede paal het zijnet.
De groen-witten schuiven een man door en dringen aan. Bruchterveld moet nu wel achteruit. Nick van der Veen komt de verdediging helpen en vervangt de leeg gespeelde Benjamins. Er vallen ook wat gele kaarten over en weer. De laatste 10 minuten is het een kwestie van overleven voor de Tricolores. Zelf komt het er maar moeilijk meer uit, maar Bergentheim creëert ook geen uitgespelde kansen. Buitenhuis vuurt nog een vlammend schot af, maar Thijs Nijman’s hoofd voorkomt een score.
In de dying seconds toont Koen Godeke nog maar weer eens z’n klasse en ranselt tot twee keer toe een bal uit z’n doel. De ontlading is groot bij het laatste fluitsignaal van deze middag (zie video, klik op de link https://youtu.be/P8_h3z4Lqms)
Een prima teamprestatie! Mooie bijkomstigheid dat ’t ook de eerste thuisoverwinning tegen Bergentheim ooit is (in competitieverband), maar veel belangrijker zijn de drie punten!

Het door supportersvereniging Tricolore georganiseerde feest “de beste derde helft” begon zo op een passende wijze en was mede door de inbreng van zanger Hans en DJ Lars een groot succes.

A.s zaterdag reizen de Tricolores af naar Goor om daar voor de allereerste keer tegenstander GFC te treffen.

HR

Na de wedstrijd een zeer gelukkig coach Bloemendal, zie hier zijn korte beschouwing, voordat ook hij zich in het feestgedruis stortte.

Klik op de link https://youtu.be/vfGqAPOt5u0