Vandaag opnieuw een 6 punten wedstrijd. Nummer 6 tegen nummer 8, ongelijk aantal wedstrijden, zeer geringe onderlinge verschillen, kortom elke wedstrijd doet er toe op dit moment. En dat zal zo blijven tot 27 mei waarschijnlijk.

Onder leiding van arbiter Gerjan Ekkel ontspon zich een boeiend gevecht, dat lange tijd gelijk op ging. Scoren op belangrijke momenten besliste deze wedstrijd.
Al in de eerste minuut had De Esch de leiding kunnen nemen, maar de kopbal van Timon Dreierink ging rakelings naast. De eerste beste goede aanval van de Tricolores was wel raak. Een prima pass van Roeleveld op Benjamins, een dito voorzet en Maxim Muusse ter plaatse om af te ronden, 1-0.
Hierna ging het spel veel op en neer. Ondanks het matige veld en de regen werden er zo nu en dan toch fraaie combinaties op de mat gelegd.
Koen Timan en Darryl Weusthof testen de kwaliteiten van Godeke, maar deze stak in grootse vorm vandaag.
Vlak voor rust sloegen de gastheren opnieuw toe. De actieve Luuk Benjamins werd binnen de beruchte lijnen onreglementair gestopt door doelman Milan van Erven. Een gele kaart en penalty waren de gepaste straf. Muuse ontfermde zich hierover en schoof koel de 2-0 binnen.
Prima ruststand, maar minpuntjes waren de gele commentaar-kaarten voor Luuk en Rutger.

Direct na rust startte De Esch een offensief dat zo’n 10 minuten duurde.  Mark Leijdekkers leek te scoren, maar zijn zeer gevaarlijke pegel werd kans gestopt door Godeke.
Dreierink speelde zichzelf knap vrij, maar Odink gooide er een perfecte sliding uit.
Maarten Siemerink zag zijn afstandsschot overgetikt door Godeke en ook de aansluitende corner maakte hij onschadelijk.
Na een kwartiertje namen de Tricolores het heft weer in handen. Een schot uit de draai van Luc Roeleveld ging net over. En na een indraaide corner van Smit was Benjamins ook al dicht bij de 3-0 en aansluitend kopte Tom Odink over.
De mooiste aanval kwam in minuut 67 over links, over veel schijven werd uiteindelijk Benjamins bereikt die net over schoot.
Benjamins was het ook die uit een vrije trap van Muusse net over kopte.
De definitieve beslissing viel 5 minuten voor tijd. Koen Godeke’s verre uittrap en een harde stuit verrasten keeper van Erven en met z’n laatste krachten kon de finaal leeg gespeelde Benjamins de 3-0 binnen tikken. Vlak voor tijd zorgden de ingevallen Op de Haar en Eggengoor gezamenlijk voor het slotakkoord. Lesley ramde van dichtbij de bal in het dak van het doel.
Een zeer verdiende overwinning voor de Tricolores, die gezien de hele wedstrijd wel wat ruim uitgevallen is, maar niemand met een rood-wit-blauw hart die daar achteraf een probleem mee had.
Drie erg belangrijke punten in de strijd om minimaal plaats 8.

A.s. zaterdag wordt de wedstrijd tegen Juventa ingehaald. Aanvang 17:00 uur (!!) in Wierden.
Met dezelfde mentaliteit en inzet moet ook daar een goed resultaat behaald kunnen worden.

HR

Na afloop weer een kort interview met coach Stephan Bloemendal.

klik op de link