Met een stunt tegen kampioenskandidaat nummer één Rigtersbleek en wat hulp van andere ploegen in de 3e Klasse D zou gisteren een grote stap naar klassenbehoud gezet kunnen worden en kon er ’s avonds groots feest gevierd worden.

Voor de ogen van een hoop mensen en met prachtig lenteweer liep het echter heel anders dan gehoopt, maar feest werd er wel gevierd en hoe!
Vanaf het begin was duidelijk dat Rigtersbleek geen zin had mee te werken aan de plannen van de Tricolores, al konden de Bruchtervelders lange tijd tegendoelpunten voorkomen. Net toen er aan een 0-0 ruststand werd gedacht sloegen de gasten toe. Rickhoff slingerde de bal uit een ingooi voor het doel en Sam Schukkink had een prima omhaal in huis, 0-1.
Bruchterveld kon er niet heel veel tegenover stellen.

Beste kans was voor Maxim Muusse net na de rust, maar door goed uitkomen van doelman Louwman werd de gelijkmaker voorkomen.
De 0-2 leek in de maak toen Rickhoff vanaf de middellijn iedereen z’n hakken liet zien, maar zijn schot belandde in het zijnet.
Hierna begon het wisselen. Lesley op de Haar speelde zijn laatste (thuis)wedstrijd voor het vlaggenschip van de Tricolores. Volgend seizoen speelt hij voor ’t Twidde. Voor hem kwam Milan Eggengoor. En Niek Dijk kwam voor Luuk Benjamins.
Vlak daarna eiste Rickhoff opnieuw de hoofdrol op. Een voorzet die voorbij de tweede paal kwam kopte hij atletisch tegendraads in de verre bovenhoek. Schitterende goal.
Hiermee was de wedstrijd gespeeld, want de Tricolores waren niet bij machte echt gevaar te stichten.
Lichtpuntje was de rentree van Ramon Luisman, die z’n eerste minuten maakte na een lange afwezigheid door een blessure.
Na ruim 85 minuten een waar bombardement op het doel van Godeke, het was Schukkink die opnieuw de trekker overhaalde.
Vlak voor tijd werd ook Maikel Ros gewisseld. Hij stop helaas ook na dit seizoen. Dit vanwege een chronische scheenbeen blessure.
Rickhoff tekende voor de laatste treffer en zo eindigde dit treffen in een 0-4 overwinning voor de kampioen. Kampioen?? Ja, want ondertussen was bekend dat concurrent Hellendoorn thuis van De Esch had verloren. Felicitaties aan de spelers en staf van Rigtersbleek.
Dat de Esch had gewonnen was een slecht bericht voor de Tricolores, maar het werd nog erger, want alle concurrenten in de strijd om de veilige plaatsen 6, 7 en 8 wonnen hun wedstrijd.
Komende zaterdag is Bruchterveld vrij. In theorie kunnen er dan 4 ploegen over Bruchterveld heen.
Gebeurt dit, dan is winst in de laatste (uit) wedstrijd tegen Mariënberg absoluut nodig en dan nog is het ontlopen van de nacompetitie niet zeker.  We gaan het zien, maar voor de Tricolores is er maar één opdracht: Nog één keertje vlammen!

Vlammen deden de Tricolores wel op de aansluitende Hollandse avond. Een gezellige afsluiting van het seizoen met o.a. een optreden van Harm Wolters. zie deze link https://youtu.be/hefysCsKRQ8

HR

Klik op deze link voor het interview met Stephan Bloemendal https://youtu.be/kH-rF9H5TRw