Op zaterdagavond om 17:00 voetbal kijken in Wierden, terwijl ieder ander gewoon aan het bier zit in een gezellig volle kantine, je moet er maar wat voor over hebben.
Na een sterk begin waren er aan het eind ook nog eens geen punten. Een dag om gauw te vergeten.

Bruchterveld begon sterk aan de avonduitwedstrijd tegen Juventa’12. De club die de kantineomzet blijkbaar belangrijker vindt dan voetballen op een normaal tijdstip. Afijn, gelukkig is het voor ons maar één keer per jaar.
In minuut 3 een lange pass van Thijs op Luuk, prima voorzet en Maxim Muusse voor het doel om het af te maken. Een snelle voorsprong is wat je wil tegen een technisch sterke ploeg, die ook nog eens razendsnel en dodelijk kan counteren.
Binnen de 10 minuten hadden de Tricolores de voorsprong moeten verdubbelen, toen Julian Smit na een weergaloze actie over het been van een verdediger ging. Muusse schoot de door arbiter Visser toegekende strafschop echter te slapjes in en werd het een gemakkelijke prooi voor de doelman.
In plaats van 0-2 werd het meteen erop echter 1-1. De opstomende linksback Kippers liep uit de rug van Odink en kon Godeke eenvoudig passeren.
Eigenlijk was vanaf toen Juventa de bovenliggende partij. Na een half uur weer een snelle counter en Timo Jansen werd geen strohalm in de weg gelegd om de 2-1 aan te tekenen.
Op een schotje van Luc Roeleveld na konden de Tricolores niet veel meer doen voor de rust.
Na de thee kwam Op de Haar voor Smit. Bruchterveld offerde een verdediger op en drong Juventa terug. Er kwam druk op het doel van Juventa, maar een ziedend schot van Muusse belandde in het zijnet. Net binnen het uur dan weer Juventa.  Uitblinker Kippers stoomde weer op, passeerde en passant enkele Tricolores en legde de bal panklaar voor Olav Boegheim die dan ook de 3-1 aantekende.
De enige echte kans om de Anschlußtreffer te maken was voor Op de Haar na een prima counter, nu eens van de gasten. Hij schoot echter te gehaast in de handen van de doelman.
Bruchterveld nam nog meer risico en maakte meer fouten. Counter op counter van Juventa, waarvan men er nog eentje wist te verzilveren. Was het Scharphof of toch Odink die de bal in eigen doel gleed?
Enige noemenswaardige feit verder was het debuut van Hugo Borst in de hoofdmacht van de Tricolores.
De 4-1 nederlaag tegen een sterke tegenstander was terecht, maar wat als…… die penalty wél was benut en we ons eens ouderwets in lieten zakken (wat ze bijna allemaal doen behalve Bruchterveld…)? We zullen het nooit weten.
Feit is dat Bruchterveld op de ranglijst op plaats 6 terug te vinden is, nog steeds op een veilige plaats, maar de concurrentie staat te dringen.
Volgende week opnieuw uit, nu naar het sterke Daarlerveen dat gisteren ruim van Marienberg won.

HR

Na afloop de wedstrijdanalyse van trainer Stephan Bloemendal.

Klik op deze link https://youtu.be/TK2tYLOTBXc