In de tweede bekerwedstrijd , DKB uit, begon Bruchterveld  voortvarend. De tegenstander werd vroeg onder druk gezet en er ontstonden mogelijkheden.
Eerst schoot Luuk Benjamins via een tegenstander en de paal naast. Daarna een snelle aanval over Luc Roeveld, maar het schotje van Richard Snippe was te zwak om de keeper te verschalken.
Na zo’n 20 minuten het eerste gevaar van DKB-kant. Linksback Igor Tangenberg kopte echter net naast.
Even later was het toch raak aan de andere kant.  Snippe was de aangever en Benjamins de koele afmaker, 0-1.
In de 41e minuut werd er opzichtelijk hands gemaakt in de 16 door een DKB-er. Normaal een strafschop, maar Moeken liet doorspelen. In de counter was DKB zeer effectief. Jordy van Zandwijk nam de lange pass in één keer mee, verraste hiermee Altena en zijn voorzet werd door Koen Godeke niet goed verwerkt, mede daardoor kon Jef van de Wetering simpel de 1-1 aantekenen.
Zo was er ondanks een groot speloverwicht van de Tricolores, toch een gelijke stand bij de rust.

Na de rust zou Bruchterveld het overwicht wel in doelpunten omzetten was de algemene gedachte.
Na de thee waren de verhoudingen echter toch was gewijzigd. Aanvankelijk gebeurde er niet veel.
De beste kans was na een kwartiertje voor Snippe, die vrij voor de keeper werd gezet door Lubbers, maar een matige aanname hielp de kans om zeep.
Vlak daarna deed DKB wat het graag doet en het best beheerst en  dat is counteren.  Deze werd goed uitgevoerd en de nummer 10 maakte het karwei af, 2-1.
Bruchterveld was wat van slag en DKB putte moed.
Lang konden de Krimmenaren echter niet genieten van de voorsprong. Het was de wispelturige Benjamins, die verrrassend via de keeper de 2-2 binnenschoot.
Er werd natuurlijk aan beide zijden wat gewisseld.  Er werd verwacht dat Bruchterveld vol op zoek ging naar de overwinning. Dat lukte niet overtuigend.
Het tegenovergestelde gebeurde. Een splijtende pass door het centrum bracht de ingevallen Donavan van Groningen in stelling en zijn inzet was Godeke te machtig.
Zo wist DKB dat het het na 90 minuten voetbal de kansen optimaal had benut. Bruchterveld speelde met name de eerste helft niet onverdienstelijk, maar zakte opnieuw de tweede helft naar een bedenkelijk niveau.
In de resterende twee wedstrijden voordat de competitie begint op 21 september tegen ASV’57 zal hier toch nog progressie moeten worden getoond.  Twee keer tegen derdeklassers.
Te beginnen a.s. dinsdagavond tegen SCD’83 (oefen; 20:00 op de Noppenweide)) en daarna zaterdag uit in en tegen SC Lutten (beker).

Opstelling:
Koen Godeke;