Vandaag konden de echte Tricolores tegen die andere uit Hengelo een goede stap zetten richting klassenbehoud. Helaas was een redelijke eerste helft niet genoeg en vielen de gastheren in de tweede helft behoorlijk door de mand.

Het begin van de wedstrijd tegen de scholieren van Wilhelminaschool was voor de gasten. Daarna kwamen de Bruchtervelders beter in het spel. De beste kansen waren ook voor de thuis ploeg, maar Muusse, Roeleveld, Snippe en Rutger Dijk kregen de bal niet in het netje.
Daarvoor hadden de gasten pech dat een inzet met het hoofd onbewust werd gekeerd door Smit, die er een pijnlijk oog aan over hield. En een kopbal van Pim Zengerink ging ruim naast.
Smit ging onderuit in de zestien, maar arbiter Niels Mulder, floot een puike partij trouwens, zag er geen penalty in. Op de Haar en nog een schot aan de andere kant troffen geen doel.
Al met al een redelijk gelijk opgaande wedstrijd met de beste kansen voor de thuisploeg, maar een 0-0 ruststand.
Na de rust was het spelbeeld meer in het voordeel van de gasten. Maar het veranderde pas echt nadat zij een 0-1 voorsprong namen. Hoe kon dit gebeuren?
Wéér ging het mis bij het druk zetten. Een, twee, drie keer passen en de bal ligt achter Godeke. Man die de trekker overhaalde met een mooi schot, dat moet gezegd,  was verdediger Kevin Leussink.
Bruchterveld wil o zo graag de tegenstander opjagen, maar als je dat niet als team doet, maar één voor één, dan vallen er zullen grote gaten op het middenveld die maar al te graag worden benut door de tegenstander. Dit is nu al zo vaak gebeurd dit seizoen, dat je toch mag verwachten dat er iemand opstaat die zegt “en nu het afgelopen met dat gelazer, luister naar mij! We zetten druk met z’n allen alleen wanneer ík het zeg”.  We missen echter een echte leider, een ettertje. Het is een elftal ideale schoonzonen.
Daar kunnen de spelers niet veel aan doen, het zit tenslotte  in hun genen. Zou wel mooi wezen mocht er nog zo’n ettertje komen aanwaaien de komende maanden.
In de periode daarna was Bruchterveld helemaal uit de wedstrijd. Er lukte niet veel meer, ondanks meerdere personele wisselingen.
Slordig balverlies op het middenveld luidde de 0-2 van Zengerink in en even later ook nog de 0-3 door Mateboer.
Een op basis van de tweede helft verdiende nederlaag voor de Tricolores, die nu ernstig in degradatiegevaar komen. Plek 8 is nog veilig maar met een ongelijk aantal wedstrijden kan dat zo maar een nacompetitieplaats worden.
A.s. zaterdag uit naar Kloosterhaar waar de Tricolores het nooit gemakkelijk hebben.
Niks minder dan de volle winst is hier bittere noodzaak. Een zware opgave voor coach Bloemendal om de zaak weer op de rit te krijgen.

HR

Zie hier het interview met Stephan.https://youtu.be/iT55DP6pv40