Gisteravond speelden de Tricolores uit Bruchterveld een knock-out wedstrijd tegen vv Rigtersbleek.
Na 90 enerverende minuten trokken de gastheren aan het langste eind.

Een druilerige dinsdagavond op het sportpark Rigtersbleek midden in een oude volkswijk in Enschede. Een prachtig buurthuis annex kantine is het eerste wat ons opvalt. Wat ook opvalt is geen ontvangst door bestuursleden. Maar dan is daar de oplettende oud-en erevoorzitter die dat ruimschoots goedmaakt met koffie voor de vier vertegenwoordigers van de Tricolores. Aardige kerel met mooie verhalen uit het verleden.

Dan naar het veld. Beide teams spelen met wat invallers en willen blijkbaar niet het achterste van hun tong laten zien met het oog op de competitiewedstrijd op 10 december.
Zo staat er in beide doelen de tweede keeper, die het overigens beide zeer goed deden.
Uit Bruchterveld waren er zo’n 25 toeschouwers, al gauw wat meer dan van de gastheren.
Een klinkende omroepinstallatie + dito omroeper. En een kunstgrasveld met prima led verlichting.
In combinatie met de motregen alle ingrediënten voor een mooi potje snel voetbal.
Bruchterveld opende prima. Met kansen voor Muusse (2x), Roeleveld (2x) en Benjamins, waaronder enkele van het 100% kaliber.
Na een half uur een afgekeurde goal voor de gastheren, buitenspel. Goed gezien door onze vlaggert André Spijkers. Arbiter van dienst, de ons bekende ex-Plusser Ron Steen, nam het signaal over en floot een prima partij.
De Rigtersbekers kwamen beter in het spel en met name de razendsnelle buitenspelers Dario Dore en  Fabian Franke zorgden voor gevaar als er weer eens een steekpass tussendoor kwam. Samen met spits Dylan Rickhoff vormen zij toch wel een erg geducht aanvalstrio.
Zware tegenvaller was het geblesseerd uitvallen van Nick van der Veen. Frank Altena mocht hem vervangen. Kansen voor Rickhoff (2x) en een ziedend schot van Kevin Corte volgden, maar geen scores.
Tot op slag van rust een steekpass op Franke, voorzet en Youri Gersman als afmaker.
In blessuretijd was Ros met een kopbal nog dichtbij de 1-1 maar de keeper redde fraai.

Een nogal vertekende ruststand van 1-0, waar het minimaal 1-3 had moeten staan gezien de 100% kansen voor de Tricolores. Daar was zelfs de erevoorzitter het roerend mee eens.
Na de rust kregen de Rigtersblekers steeds meer de overhand. Met name als ze hun favoriete spelletje van het counteren en snel combineren kunnen spelen, dan moeten verdedigend alle zeilen worden bijgezet. Schoten van Sam Schukkink, Rickhoff en Issy Wevers treffen echter geen doel.
Zo blijven de Tricolores in de wedstrijd. Ondertussen wordt op de tribune overwogen of we wel een ronde verder willen komen. De eventuele volgende tegenstander is namelijk Longa’30 (4e divisie!).
Op zaterdagavond 17 december om 17:00 uur in Lichtenvoorde voetballen….. bbrrrr.
Onze mannen in het veld denken daar duidelijk anders over want met enkele verse krachten in de gelederen wordt er stormachtig gejaagd op de gelijkmaker en eventueel penalties. Zelfs doelman Kevin Op de Haar verschijnt bij een corner in de andere zestien. Milan Eggengoor ziet een kopbal nog voor de lijn gekeerd worden, maar het mocht niet baten.
Bruchterveld had in de eerste helft afstand moeten nemen, door dat niet te doen kreeg men de rekening gepresenteerd.
Toch overheerste achteraf het goede gevoel. Er was degelijk gevoetbald, kansen genoeg gecreëerd tegen een erg sterke tegenstander die ongetwijfeld samen met Daarlerveen gaat uitvechten wie er kampioen gaat worden in de 3e klasse D.

A.s. zaterdag gaan de Tricolores op bezoek bij SVVN in Nijverdal, aanvang 14:30 uur.

Bij TricoloreTV zie je het interview met Stephan.

HR