Bruchterveld speelt zaterdag a.s. de voorlaatste wedstrijd in deze krankzinnige competitie. Op het programma staat de uitwedstrijd tegen de Almelose Voetbal Club Heracles, de nummer 12 van de ranglijst, met die prachtige tribune. Scheidsrechter is P.M.Lubbers.

De ploeg uit Almelo won in april van DES en Lutten maar verloor de cruciale wedstrijd tegen Kloosterhaar. Met de remise afgelopen week tegen RKSV Bornerbroek en nog twee wedstrijden te spelen is er nog van alles mogelijk voor de ploeg uit Almelo. Het team zal tot op het bot gemotiveerd zijn om de overwinning naar zich toe te trekken, geen twijfel…!!

Voor de Bruchtervelders was het opgelucht ademhalen na de wedstrijd in en tegen Kloosterhaar, na een 1-2 overwinning spelen we volgend seizoen wederom in deze geweldige 4 e klasse. We kunnen het seizoen nog extra kleur geven door de laatste twee potjes te winnen, daar moeten we voor gaan…!
Zaterdag zullen wellicht al een aantal beslissingen vallen in de 4 e klasse, wie wordt kampioen..? DES misschien , zij moeten uit tegen een spartelend Mariënberg of wordt het Bergentheim die het tegen Lutten moet opnemen, de ploeg die het na 6 nederlagen op rij helemaal kwijt is.
Rijssen staat op 4 punten en zit stiekem in de wachtkamer. Die laatste ronde op 25 mei zal beslissend zijn, al heeft DES wel een beter doelsaldo opgebouwd inmiddels.
Onderin waar het doek voor Daarle al gevallen was, kunnen een aantal ploegen in aanmerking komen voor rechtstreekse degradatie, plek 9 of de P/D wedstrijden. Nog twee weken rest ons, daarna zal het duidelijk zijn waar het degradatiespook aan de bar hangt of waar hij weg fladdert…..of welke clubs nog een noodzakelijk toetje voorgeschoteld krijgen om er in te blijven.
Is er volgend seizoen nog sprake van een buurtbus competitie? Er is nog steeds een grote middenmoot die straks blij zal zijn dat het seizoen erop zit en lekker wil uitbuiken richting de zomer. Dit geldt zeker voor een aantal clubs binnen onze gemeentegrenzen.

De komende weken staan er voor ons mooie cluppie nog een aantal leuke activiteiten op het programma, de wedstrijden van alle teams op de zaterdagen uiteraard. Maar ook het 7×7 Vriendentoernooi op Pinkstermaandag georganiseerd door Tricolore leuk en gezellig, u bent van harte welkom.
Zaterdag 25 mei is de afsluiting van het seizoen 2023-2024, met allerlei feestelijkheden die dag, daar wil toch iedereen bij zijn…?
We zien elkaar..!!
Voor zaterdag veel succes voor alle Bruchterveld teams…, zet em op!!

BS