Zaterdag 23 september stond al weken omcirkeld, de start van de nieuwe (buurtbus) competitie 2023-2024 in de 4e klasse C Oost. Vanaf 14.30 uur gaat het balletje weer rollen op de Noppenweide, scheidrechter van der Velde zal de wedstrijd leiden.

Deze week de site van het pittoreske Mainbarg maar even in de gaten gehouden en warempel… op de dinsdag stond de voorbeschouwing van de Harry Mulisch  (één van Nederlands grootste schrijvers veur de Mainbargse lezers..) van het Westerpark al online.

De reporter van de club met de echte kerels van de gestampte pot moest zijn verhaal kwijt en ik moet eerlijk toegeven het was wederom het lezen meer dan waard, prachtig hoe deze pennenlikker 😎elke week iedereen op de hak neemt en zichzelf niet vergeet, geweldig!

Met een beetje gevoel voor understatement kan ik gerust zeggen dat Mariënberg ons als tegenstander niet echt ligt, zeker gezien de resultaten de laatste jaren. Ik hoef u daar niet meer mee te vermoeien denk ik….. trouwens de ploeg van trainer Visscher sloot de bekercampagne af met een prima 6-1 overwinning op Sportclub Rijssen, we zijn dus gewaarschuwd.

En dan naar Bruchterveld. Nadat een aantal spelers afzwaaiden, kwamen er ook een stuk of wat voor terug. Het is aan trainer Bloemendal en assistent Spijkers om daar een team van te vormen. Trainingen, oefenwedstrijden en bekerwedstrijden werden daarvoor gebruikt en vanaf zaterdag zal het duidelijk moeten zijn wat dit heeft opgeleverd. Willen de Tricolores het seizoen goed beginnen, dan kan men dat vanaf 14.30 uur laten zien. De Mainbargers zullen ons pertinent zeker weer uitdagen, vorig seizoen twee keer verloren van de Rood – Zwarten dat moet afgelopen zijn… “Schluss damit” zouden Kaltz of Hrubesch zeggen.

Mariënberg wil zich graag als onze Angstgegner opwerpen maar dat is Quatsch natuurlijk, wij doen daar niet aan mee, om 17.00 uur is er een feestje op het Westerpark, wellicht is dat het moment om een pilsje te pakken en nog eens te evalueren waar het mis is gegaan.

Bruchterveld succes en laat ons juichen…!!

Doar mut op an!

BS

Lees ook https://www.vvmarienberg.nl/113/13539/uitslagen/wedstrijd-details/?tab=1