Evenals vorig seizoen begon Wilhelminaschool voortvarend aan de thuiswedstrijd tegen Bruchterveld. Een fysiek sterk elftal, de breedte van het brede veld goed benuttend.
En kansen werden er volop gecreëerd. Dat deze ploeg vandaag niet scoorde was een waar wonder.

Onder de kordate leiding van arbiter Blaak uit Enschede, klein van stuk maar gedecideerd in beslissingen, ontspon zich een aantrekkelijk schouwspel, waarbij de gastheren duidelijk de overhand hadden. De Tricolores uit Bruchterveld kregen weinig vat op het middenveld, waar de zwaargewichten van Wilhelminaschool regeerden. De Bruchtervelders grossierden in balverlies.
Kansen voor Yagci (paal) en Brinker (zijnet), leveren echter niks op. Aan de andere kant strandde Luc Roeleveld op de uitgekomen keeper Daniel Vinci.
De Scholieren gooiden hun niet geringe fysiek (wat eten die mannen in Hengeloooo?) in de strijd, soms tot over het randje. Blaak trakteerde terecht op gele kaarten.
Rechtsback Nieuwland stoomde het hele veld over en kon pas ternauwernood gestopt worden door Godeke. En op slag van rust kon Godeke maar net redding brengen, zodat de rust kwam met een voor de gasten voordelige brilstand.
Waar de gasten voor de thee nog enigszins in de wedstrijd zaten, was dit na de pauze veel minder het geval. Soms leek de 16 meter van Godeke een schiettent waar met man en macht werd verdedigd, met het mes tussen de tanden.
Als er dan eens een mogelijkheid ontstond voor de Tricolores door slordigheden van de Scholieren, dan werd daar ook slordig mee omgegaan. De gastheren voerden de druk op en het was wachten op de 1-0. Een schot buitenkant paal en een op het oog eenvoudige kans ging net voorlangs. Marvin de Leeuw leek de 1-0 binnen te tikken van dichtbij, maar trof Godeke die de bal kwijt was, maar met alle geluk van de wereld bleef de bal aan de goede kant van de doellijn.
Bloemendal wisselde drie man met nog zo’n half uur te gaan. De ingevallen Snippe had vrije doorgang richting Vinci, maar hem werd op het allerlaatste moment de bal toch nog reglementair ontfutseld.
We schrijven minuut 74: Crosspass Ter Wijlen, te verre voorzet Snippe, goeie voorzet Op de Haar en bij de eerste paal tikt Koen Dijk de bal achter doelman Vinci, 0-1.
Volledig tegen de verhoudingen in, maar wie van de aanwezige Tricolore fans maalt daar om.
Hierna was het helemaal vrouwen en kinderen eerst. Bruchterveld kwam er nauwelijks nog uit. Invaller Zanderink kreeg nog twee dotten van kansen, maar wist er niks van te maken. De verdediging van de Tricolores stond pal, gaf alles tot de laatste snik en sleepte uiteindelijk de 0-1 voorsprong over de streep.
Een zwaarbevochten zege, die gezien het veldspel onterecht was, want dat onderdeel was vandaag ondermaats, maar de strijdlust die werd getoond was bewonderenswaardig.
En daarom smaakten deze drie punten heel erg lekker in een week waarin coach Bloemendal zijn contract met een jaar verlengde!
Volgende week komt rode lantaarndrager Kloosterhaar naar de Noppenweide.  Dat zal ongetwijfeld weer een totaal ander soort wedstrijd worden, waarbij de gasten op de counter zullen loeren.
Er zijn twee trainingen om het team hier eens goed op voor te bereiden.

Voor het interview met Stephan zie Tricolore TV

HR