ASV’57 ontving zaterdag vv Bruchterveld op sportpark ’t Heuveltje. Het weer was goed, maar het gras erg lang (grasmaaier kapot?) en het veld erg hobbelig.
Niet echt de ideale omstandigheden voor een technisch hoogstaand potje voetbal. Of dit nu de oorzaken waren of niet, het werd in ieder geval geen wedstrijd die we ons  erg lang willen blijven herinneren. Enige hoogtepunten waren de spectaculaire reddingen van absolute uitblinker Koen Godeke en het moment dat scheidsrechter Ekkel voor einde blies.

De Tricolores begonnen hoopgevend met een flitsende aanval over links en een schot van Julian Smit net over het Aadorper doel. Daarna was het lange tijd erg matig. ASV’57 hanteerde maar één recept en dat was ervoor zorgen dat aanvoerder Björn Stokman in balbezit kwam, vervolgens een crosspass naar de snelle links- of rechtsbuiten.
Bruchterveld kan normaal gesproken aardig combinatiespel spelen, maar daar kwam weinig van terecht. Er was een vreemd soort matheid over de ploeg, geen felheid, weinig duelkracht.
De 0-1 kwam dan ook verrassend tot stand.  Thijs Nijman kopte een bal naar voren, Luuk Benjamins was te snel voor de back en de keeper kwam te vroeg of te laat uit, de bal rolde langzaam in het verlaten doel.
Er ging veel verkeerd en hierdoor ontstonden er wel mogelijkheden aan beide kanten. Vlak voor rust de eerste meesterlijke redding van Godeke op een hard schot van Koen Dekkers (nr 12).
Door een ongelukkige handsbal van Nick van der Veen binnen de 16 meter legde arbiter Ekkel de bal vlak voor rust op de stip. Stokman voltrok het vonnis.
Even later kreeg de nummer 11 opnieuw veel te veel vrijheid en was het aan Godeke te danken dat we gingen rusten met een 1-1 stand.

Na een donderpreek van trainer Lamberink mocht er in de tweede helft meer verwacht worden van de Tricolores. Helaas was opnieuw de eerste kans voor ASV na slordig balverlies van Maikel Ros. Opnieuw Godeke de redder in nood.
Bruchterveld kreeg wel wat mogelijkheden, maar echt grootse reddingen hoefde de ASV goalie niet te verrichten. De gasten brachten zichzelf meerdere keren in gevaar door een slechte veldbezetting na een afgeslagen aanval. Opkomende verdedigers is prima, maar de overname liet te wensen over.
Drie spelers mochten na ruim een uur gaan douchen. De vervangers brachten iets meer stabiliteit in de ploeg, maar het team bleef fouten maken.
Het was een geluk dat ASV de kwaliteit ontbeerde om de geboden kansen af te maken en dat Godeke in bloedvorm verkeerde, anders hadden de Tricolores geen punten mee naar huis kunnen nemen.
Dat gebeurde echter toch.  In de 73e minuut was het een rommeltje voor het ASV doel. Hoe was niet helemaal duidelijk, maar Rutger Dijk was de laatste die de bal raakte voordat deze in het doel verdween, 1-2. Voor Rutger een doelpunt met een gouden randje, niet vanwege de schoonheid, maar dit was z’n 25e in zijn loopbaan en dus goed voor zijn eerste ster! (zie voor de details https://voetbaloost.nl/clubnieuws.html?a=3&r=3252615).
Ook hierna kregen beide ploegen nog kansen. Nr 21 van ASV miste tot twee keer toe binnen een minuut evenals de ingevallen Jesse Godeke.
Ver in blessuretijd was het Rutger Dijk die Luc Roeleveld goed aanspeelde en na de keeper omspeeld te hebben, was de 1-3 eindstand een feit, want Ekkel wist niet hoe snel hij daarna moest affluiten.
Zo kwam er een einde aan een draak van een wedstrijd, veel kansen (vooral voor ASV, dat voetballend toch echt wel de mindere was), een matige arbiter die waarschijnlijk zelf nooit gevoetbald heeft, maar toch drie punten voor Bruchterveld!
Laten we daarom positief afsluiten. Op een complete off-day van het hele team (behalve doelman Godeke) toch drie punten pakken tegen een erg matige tegenstander, waarvan vandaag ook met gemak verloren had kunnen worden, dat is pure mazzel !!
Op zoveel mazzel mogen we volgende week uit tegen AJC in Losser niet rekenen, daarom zullen spelers en trainersstaf de komende week op de trainingen moeten zien de scherpte weer terug te vinden.

HR

Opstelling:
Koen Godeke;
Nick van der Veen (65′ Nick Ros), Jonne Lambers, Thijs Nijman, Maikel Ros;
Luc Roeleveld, Niek Dijk (65′ Rienk van der Veen), Rutger Dijk,  Julian Smit (82′ Jesse Godeke);
Luuk Benjamins, Tom Odink (65′ Ramon Luisman)

Foto’s van Jan van der Veen